Vi reser - igen!

Föregående vinter var synnerligen kylslagen.
Svinkall känns liksom mera rättvisemärkt.
Något bättre ord för att beskriva kylan har jag inte när saliven tenderar att bli trögflytande och man får sparka av strålen när man slår en sjua utomhus....
Vidare har jag kommit fram till att det är lättare att fatta beslut om var man ska tillbringa de kommande vintermånaderna om man först beskådar de bilder man tog innan kameran frös ihjäl...
Men julafton då... vita vidder, ren vit gnistrande snö?
På julaftonskvällen visade termometern -37 grader...
Tomten dök aldrig upp!
Ska jag komma med ngt positivt så skulle det vara  bristen på flygfän.
Och så bergvärmepumpen förståssss.
 
Om en dryg månad har vi för avsikt att rulla mot Sydeuropa.
Vi packar ngn pryl varje dag... idag lastade jag in mtrl för att tillverka några fiskegarn under bortavaron. Det ska liksom ses som en moteld mot favorithustruns socktillverkning.
 
Var rädda om varann
/egon

Kommentarer
Postat av: Yvonne.A.

Ja där ser man, Ni avser båda att syssla med garn i vinter.
I Minneberg har man just slutat bada och på Alvins dagis finns uppmaning om att inte glömma varma kläder.

2013-09-26 @ 10:32:01
Postat av: Lena & Jan

Kära ni, syd på resa beslut är ej heller svårt att ta när mornarna endast är +2 kan jag lova, hoppas vi ses i vinter, lämna sockarna hemma!

2013-09-27 @ 10:01:59
URL: http://rullandeteamet.blogspot.com
Postat av: Maud

Här på Pag (kroatien) är det just nu +22 och vattnet är varmt. Kanske ses vi Spanien fram på senvintern. Julen blir hemma med tomte. Ha det så bra. Hälsar Maud o Gullmar

2013-09-28 @ 10:13:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0