Höst i obygden!

 
Det är förmiddag i lapplandsmetropolen Moskosel.
Vi skriver 18 september idag.
Förra hösten kom första snön på natten mot den 27,e september.
I tidigaste laget kan man nog säga... bara 9 dagar bort.
Ett lätt regn faller i skrivandets stund och gör fönstren prickiga, åtminstone de mot norr.
Sommarens gröna blad är nu roströda eller gula och ramlar av, vissa av grenarna är redan avklädda
Trädgårdsmöblerna har tagit vintersemester.
Hundväder brukar man ju säga - varför epitetet hundväder används av vissa är för mig obekant. De hundar som har varit i vår ägo brukar då inte vare speciellt förtjusta i regn och rusk.
 
Jag har denna morgon med hjälp av en grannes bärbara "slåttermaskin" fått håret friserat.
Jag blev dock inte mindre attraktiv efter ingreppet.
Därmed inte sagt att jag ansågs attraktiv före...
 
Husbilen har återbördats från jaktmarkerna och intagit sin plats framför garaget.
Den längtar ut på vägarna igen, det gör även jag och favorithustrun...
 
I morse var jag inne på Arvidsjaurs Vårdcentrals sida för att förnya recept. Sidan är ett under av krånglighet. Det är oändligt mycket enklare att stuva om och sköta avancerade bankaffärer än att komma in på den sida som så småningom resulterar i en receptförnyelse.
Den slutsats jag drar av den upplevelsen att det är en stor brist för undertecknad att inte ha den högskoleutbildning som krävs för receptförnyelser...
Den som ansvarat för sidan borde även ha beretts en plats på högskolan...
 
Det lär vara nybryggt kaffe på gång i andra ändan av huset.
 
Var rädda om varann
/egon
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lena & Jan

Skåne visar sig fortfarande i grön skrud trots endast +2 gr denna morgon. Vi inväntar morgondaggens upptorkande för mattorna ska komma ut ur (;-)) husbilen, före avfarten till övervintringsplatsen. Receptförnyelsen är avklarad här, vi har husläkaren nästgårds, praktiskt!

2013-09-19 @ 09:03:20
URL: http://rullandeteamet.blogspot.com
Postat av: egon

...på tal om övervintring.
Ser fram emot att få återse Er i vinteridet.
/egon

2013-09-19 @ 20:05:35
URL: http://gobde.blogg.se
Postat av: Lars A

Undrar vad Skolverket skulle säga om en hög-skolelinje för receptförnyelse ? För övrigt så har Du säker fått massor av "högskolepoäng" i livets skola, klart bättre än formalia på ett papper.
Å andra sidan, vad spelar det för roll i dag, Du skall väl inte ut på arbetsmarknaden !

2013-09-20 @ 14:27:37
Postat av: egon

Jag får vara nöjd med de "högskolepoäng" som livets skola har gett. Dessutom läser jag att en stor del av utbildningstiden åtgår till diverse trakasserier och mobbing elever emellan... jag har fullt upp med att trakassera favorithustrun hemmavid.
Just nu är vi ganska eniga om att husbilen ska vara startklar i dagarna.
Till veckan utlovas ju minusgrader och snöfall...
/egon

2013-09-20 @ 15:26:15
URL: http://gobde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0