Försommar i obygden!



Det regnar även idag.
Man skulle kunna säga att väderläget är om inte gott så i.a.f ihållande.
Att frammana en hoper positiva känslor en morgon som denna är liksom inte helt enkelt för en regntrött och rejält ålderstigen långkalsongklädd obygdsbo. 

Jag har prövat med diverse positiva tankar.
Jag har tänkt,här finns inga torrsprickor, vi har mat på bordet, tak över huvudet, plusgrader,myggfritt, lövsprickningen är igång, försommar enl almanackan o.s.v
Men om jag då samtidigt kastar ett öga på termometern så är det lätt att halka tillbaka en pinne på humörstegen.
Den graderade "muntergöken" visar +5 grader.
Igår när vi stökade runt i Östra Gobde så passade jag på att lägga skoteroverallen i bilen... inget gotecken precis.

Vattendragen går överfyllda.
På något sätt så liknar vädret svensk invandrings och asylpolitik, det är fullt men det fylls ändå på...

Idag ska jag kolla om vi kan införskaffa en låda strömming som komplement till vårt lokala fiske.
Ett par veckor före midsommar brukar undertecknad och favorithustru göra ett nedslag hos någon kustfiskare som har god tillgång på lekströmming.
Jag vill gärna ha ett antal egentillverkade strömmingsrätter till midsommarlunchen... och ett par snapsar.
Det känns inte helt fel att glödhalstra några saltströmmingar till filtallriken på midsommardagens morgon.

Om nu favorithustrun har den goda smaken att lämna sänghalmen och göra undertecknad sällskap vid frukostbordet skulle detta kännas fint.
Om jag slammrar lite ovarsamt med vårt mingporslin så brukar jag få sällskap.
Om favvon är rädd om porslinet eller om det hela rör sig om enbart saknaden efter sin långkalsongklädda favorit får jag väl fortsätta att grunna på...

Var rädda om varann
/egon




Kommentarer
Postat av: 3M

Kan mycket väl förstå din inställning till både regn och temperaturer. Framförallt när man läser en del bloggaren beskrivning av försommarvärme och vackra blomster. Men det är ju positivt att det än så länge är myggfritt. Man får vara glad för smulorna, som visa gamla sade. Det här med överfyllda vattendrag och liknelsen med invandringen- och asylpolitiken tycker vi att vi kanske skulle påpeka för de styrandes skara. Det mångkulturella behöver inte mångfaldigas mera, det räcker och rinner över. Bra sagt! 3 M

PS Kolla vår blogg om Landet Lagom! DS

2012-06-10 @ 22:35:48
URL: http://www.seniorerspekulerar.se
Postat av: Lena & Jan

Här har vi knastertorrt, gräsmattan har slutat växa o det är bara skönt faktiskt så vi kunnat jobba med köket. Svunnen är vintersol färgen på slitna kroppen nu då allt utom köksbänken kom på plats gångna helg. Inget vattenflöde här inte i köket på flera v än, tur vi har tappkranar på andra ställen i huset. Midsommar? Tackar för påminnelsen, den ska vi fira o vila oss till efter sillarna o snapsarna liksom ni!

2012-06-12 @ 08:56:16
URL: http://rullandeteamet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0