Det är dags nu...!



I morgon börjar björnjakten i Norrbottens län.
Undertecknad har dragit ur loppet på 30-06,an, fyllt fickorna med nervlugnande medel samt ryggsäcken med blöjor, det senare rekommenderas inför eventuella björnmöten.
En mindre "säckfylla" med pansarbrytande ammunition har även lastats.
Dessutom har jag blivit lärd att aldrig lämna fordonet då dylika beteenden kan innebära livsfara.
Om jag mot förmodan skulle lämna fordonet så rekommenderar jag nallarna att beväpna sig, polera huggtänderna, vråla upp sig och kränga på kevlarvästen, den tjocka modellen.
För varje uppäten jägare lär det i år tilldelas en extra licensbjörn.

Av de 312 som ska fällas före den 15 oktober ska 90 stycken ha mött sin baneman någonstans uti vår Norrbottniska obygd.

Respektera det vilda och var rädda om varann
/egon
  


Kommentarer
Postat av: 3M

Verkar väl förberedd, så det är nog ingen fara om du springer på en nallebjörn. Om det nu är så att du ska ut jaga björn, så ser vi fram mot härliga jakthistorier och vi hoppas att du verkligen får chansen att göra något som inte är alla förunnat. Ska du inte jaga så håll dig undan för såväl björnarna som jägarna, de senare kan i all sin upphetsning bli lika farliga som viltet. Ha det, 3M

2012-08-21 @ 16:20:42
URL: http://www.seniorerspekulerar.se
Postat av: egon

Jag hör till den skara av "skogstamejfanare" som räknas till björn och älgjägare.

Tror att jag klassas som en eftertänksam sådan.

Jag har upplevt närkontakt med björn men aldrig krökt ett hår på honom. I gengäld så har ju nallarna lovat att inte olovandes äta mina hjortron...

/egon

2012-08-21 @ 18:14:37
URL: http://gobde.blogg.se/
Postat av: Yvonne.A

Tillhör ditt gäng de som tillåts använda åtel?

Nallarna är fina, men undanber mig närkontakt.

Lycka till och glöm inte långkallingarna!

Yvonne

2012-08-22 @ 12:29:01
Postat av: egon

Endast Västerbotten får på prov använda åtel vid björnjakt.

Vi använder jaktkompisen som lockbete...

Långkallingarna är på,dom har liksom aldrig åkt av!

/egon

2012-08-22 @ 16:25:22
URL: http://gobde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0