Åldringar mötas!


Igår mötte jag en annan "åldring"...

Detta skedde då vi på morgonen besökte en marknad som sålde mat och grönt med giftfritt som ledstjärna.
Där fanns allt som Australienska landsbygden hade att erbjuda i form av giftfritt uppfött och odlat, men där fanns även något enstaka avvikande och "udda" inslag.
En svensk tjej hade ett stånd som bl.a sålde ostkrokar från OLW och Leksandsbröd. Hennes produkter kunde då definitivt inte klassas som varken giftfria eller nyttiga, möjligen välsmakande.
Priset på "krokarna" var sådant att dom borde sålts per krok...

Som vanligt så kunde inte undertecknad undlåta sig att utreda av vilken anledning en svensk ung kvinnlig förmåga hade hamnat i det tillståndet, eller i det ståndet om man så vill.
Det visade sig att hon tillsammans med en väninna drev en cateringfirma i Sidney och då tydligen hittat några pkt ostkrokar eller hur hon nu förklarade det hela... ja,ja det är liksom olika...
Helt lottlösa kom vi nu inte hem från marknaden. Vi hade investerat i getost, matbröd, en (1) svensk kanelbulle, en ostkrok ( okej påse då) och 20 rosor som jag förärade favorithustrun.

Nu kommer vi till den andra åldringen, eller snarare de andra åldringarna. 
Den ena, den med flaket var från 1921 men var fortfarande "still going strong". Den andra som skötte kommersen var den nuvarande ägaren och var något yngre...tror jag, men bara något.
Jag hann dessutom med att språka med den förra ägaren av bilen, en talträngd och trevlig farmare som gärna hade velat språka ytterligare någon vecka...
Vad gjorde då dessa rymlingar från hemmet där?  Jo se, ägaren till det lätt ålderstigna fordonet hade lastat honung på flaket, han var biodlare.

Australien är onekligen ett ganska spännande land...

Var rädda om varann
/egon


Kommentarer
Postat av: Lars A

Jasså Egon !



Laila får rosor nu igen ! Är det första gången sedan Torre del Mar ?

Åsså ostkrokar...gissar att Ni knappast köper sånt

hemma i Sverige.

2012-04-02 @ 18:36:22
Postat av: egon

Yes.Det brukar få räcka med den "ros" jag har, och vad gäller ostkrokar så kan jag inte dra mig till minnes när dylikt har inträffat hemmavid.

/egon

2012-04-02 @ 21:20:19
URL: http://gobde.blogg.se/
Postat av: 3M

Det är konstigt, men ibland är världen liten. Det har vi ofta upptäckt på alla våra resor. Vi har ofta till och med mött bekanta på alla möjliga och omöjliga ställen. Bl.a. I Tokyo som ju faktiskt är en riktig jättestad, sprang vi på en kompis mitt på gatan. Men det är nog så att vi svenskar ser oss mycket omkring i världen. Ha fortsatt trevlig vistelse i Australien. Väldigt fint med rosorna!

3M

2012-04-03 @ 08:58:40
URL: http://www.seniorerspekulerar.se
Postat av: mats i träsket

Skönt se dig med fötterna på jorden. Trodde du skulle få hänga i armarna där under!!??

2012-04-03 @ 16:12:06
Postat av: Yvonne.A.

Fint kort på Egon!

Tror minsann Du packat upp

skorna ur kartongen!?

Här är det inga rosor men jag

kan ju gå ut och njuta av tussilago,

alltid något.

Njut vidare!

2012-04-03 @ 21:12:33
Postat av: egon

"Nysommarskorna" höll på att bli kvar i husbilen. Att inte ta dom ur kartongen har allt sina risker.

Men nu är dom snart "inkörda"...

/egon

2012-04-03 @ 22:41:31
URL: http://gobde.blogg.se/
Postat av: Kors och tvärs

Tittar bara in och ser hur härligt ni har det. Och önskar er en riktigt Glad Påsk!

2012-04-05 @ 20:35:01
URL: http://husbilkorsotvars.wordpress.com
Postat av: Maud

Hoppas att ni får riktigt fina veckor "där under".

Här snöar det lite just nu. På måndag åker Gullmar till Sydkorea på jobb i 7veckor,så jag får gå här allen och mysa i min trädgård. Vill inte åka med.

En riktigt GLAD PÅSK till er alla.

Maud o Gullmar

2012-04-06 @ 18:54:07
Postat av: Maud

Hoppas att ni får riktigt fina veckor "där under".

Här snöar det lite just nu. På måndag åker Gullmar till Sydkorea på jobb i 7veckor,så jag får gå här allen och mysa i min trädgård. Vill inte åka med.

En riktigt GLAD PÅSK till er alla.

Maud o Gullmar

2012-04-06 @ 19:15:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0