Vi har nu fötterna i den Spanska myllan!



Klockan 1600 föregående dag placerades de svenska fossingarna i den Spanska myllan.
Detta skedde på ett "enstakaställe" som bär namnet Les Pedres. Här finns ett stort antal pinjétallar och ett ännu större antal vinrankor i omgivningarna.
Här finns ytterligare tiotalet husbilar/husvagnar.
Man har även möjlighet att koppla upp sig på internet... lyckan är således fullständig!

Är det nu något som jag ska beklaga mig över så skulle det vara värmen, och då inte bristen på värme utan att det är lite för varmt för min smak. Som kallast under natten hade vi +21,2 grader... UTOMHUS.
Dagarna bjussar på +30-32 grader...
Favorithustrun däremot är av den mera värmetåliga sorten.

På nyhetsfronten finns det väl inte mycket att tillägga, möjligen då att jag har skippat långkallingarna.
Ett ur min synvinkel ganska vågat tilltag...

Var rädda om varann och bär solhatt
/egon












Kommentarer
Postat av: Inger Hammar

Drick något kallt och gör som tepåsen upp och ner i vattnet.

2011-10-05 @ 11:39:34
Postat av: egon

Jag nöjer mig med de kalla dryckerna...

/egon

2011-10-05 @ 13:31:02
URL: http://gobde.blogg.se/
Postat av: Yvonne & Christer

För ett par dagar sedan såg jag att några nyplanterade vårlökar kommit upp tack vare den milda hösten. Den riktiga hösten har nu anlänt till Ellös med blåst, mörker och regn. Vi står ut några dagar till sedan drar vi också fast med flyget. Glöm inte solskyddet fast om vi känner dig rätt så åker inte kläderna av i första taget även om det är ett framsteg att kallingarna nu ligger i skåpet:-)

2011-10-05 @ 16:50:39
Postat av: mats i träsket

Långkallingar av??!! Ett vågat drag på min ära. Skoteroverall på här snart...

2011-10-06 @ 08:01:54
Postat av: egon

Det verkar vara långt till skoterkläderna just nu, ändå var natten "sval" med endast +16 gr. Just nu visar skuggan +28 grader. Har i morse omflyttat till Sant Pere Pescador som ligger intill Bukt of Roses norr om Barcelona. Det är ett tag sedan jag längtade efter lite kyla, men nu rackarn...

Men snart har vi bara +20...

/egon

2011-10-06 @ 14:23:52
URL: http://gobde.blogg.se/
Postat av: Kors och Tvärs

Ja nog kan det väl vara läge att ta av långkallingarna om det är 30 grader varmt.... Skicka gärna lite värme till mej :) //Anette

2011-10-06 @ 17:54:27
URL: http://fajersson.blogspot.com
Postat av: Lars A

Låter bra med värme, snökaos i norra delan av vårt land, enligt Expressens hemsida. Kl. 16.45 i dag (7 okt.)tar vi båten från Trelleborg till Travemünde, för vidare förd mot Torre del Mar. Ser fram emot att träffas !!

2011-10-07 @ 11:59:13
Postat av: egon

Vi ses.

/egon

2011-10-07 @ 21:40:48
URL: http://gobde.blogg.se/
Postat av: maudjungevi

Skall leta fram mina långa snart +1,1 i natt.

2011-10-09 @ 12:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0