Värmebölja över Algarve!

 
Som den vanligtvis långkalsongfodrade obygdens son jag är så börjar jag faktiskt längta efter lite kallare väderlek. Därför tog jag näst intill ett glädjeskutt då jag denna morgon i svinottan såg att fram i veckan ska det regna 16 mm i Tavira och temperaturen ska falla till +20 grader!

Men säg den lycka som varar, när jag senare skulle visa ”fyndet” för favorithustrun hade man haft den goda smaken att ändra på uppgifterna, nu skulle det falla 0.6 mm och temperaturen skulle bli kvar på grillnivå.
Ett antal timmar senare hade man ånyo tydligen återfunnit det ”förlorade” regnmolnet över Tavira och bjuder om igen på regn då vi närmar oss helgen.

Faran är nu att om värmeböljan står sig så kommer mina ovanligt vackra vita ben att bli lätt missfärgade och brunbrända. I dagsläget påminner dessa mest om två vita ganska magra blindkäppar.
Oavsett temperatur och färg så används dessa blindkäppar till en straffrunda om några kilometer varje morgon.  Den skörlevnad och moderna misär som framkallas av den sydeuropeiska kulturen motverkas därmed åtminstone delvis…

Nu inväntar vi bara att siestan ska vara över så vi kan komplettera matförrådet med diverse grönfoder som passar till en kulinarisk middag i anslutning till husbilen.

Svettas vidare och var rädda om varann
/egon


Kommentarer
Postat av: Kors och Tvärs

Men det är väl helt underbart hur du kan uttrycka dej! Fantastiskt, jag bara älskar att läsa dina rader //Anette

2011-10-18 @ 20:37:08
URL: http://fajersson.blogspot.com
Postat av: egon

Tack du min vän någonstans ute i förskingringen.

/egon

2011-10-18 @ 20:42:03
URL: http://gobde.blogg.se/
Postat av: Lena & Jan

Blindkäppar nämner du, låter du bli "blindstyret" kommer du att ta dig fram till grönsaksdisken tror vi bestämt! Njut regnet som vi egentligen tror knappt räcker till en dusch...

2011-10-18 @ 21:20:59
URL: http://Rullandeteamet.blogspot.com
Postat av: Yvonne A

I Torre är vi klara med uppbyggnaden av vinterns lägerplats.

Full fart på det sociala livet.

Allt gott!

Yvonne o en snarkande Lasse

2011-10-19 @ 05:31:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0