Hängslen och svångrem!



Ibland känns det som om jag ligger i ”framkant” då det gäller att vara förutseende, eller om det är på det viset att jag helt enkelt bara är räddhågad eller kanske bara rädd om våra surt förvärvade prylar.

Oavsett vilket så kände jag en viss tillfredställelse över att ha varit förutseende och plockat samman det mesta av utrustningen – före ovädret.
I skrivandets stund har klockan passerat 0200. Våldsamma regn och stormbyar ruskar om husbilen i den becksvarta Portugisiska natten

Min franska granne som liksom en brunbränd Adonis under kvällen kastat förvånande blickar på mitt smått omständiga stuveriarbete har nu börjat på sitt ofrivilliga och våta nattskift. Han anammade inte min ”uppvisning” som syftade till att slippa det arbete som han nu utför. Jag kan höra hur han gormar högljutt där ute . Han verkar vara väl insatt i vilka kraftuttryck som lämpar sig bäst denna tid på dygnet…

Jag gläntar ibland lite försiktigt på vår husbilsdörr för att kolla läget då han har någon längre högljudd utläggning. Senast jag gläntade på dörren tyckte jag mig se att han bad till en högre makt, han var hur som helst iklädd endast kortkallingar knästående intill bilen ihärdigt mässande i ösregnet.

Då jag någon timma senare inte längre kunde höra något från hans nattliga läger så misstänkte jag att han antingen gått över poolkanten eller intagit bädden.

Nu är det så att högmod går ju som bekant före fall… Då vi själva stuvade undan markis och övriga pryttlar beslutade vi att låta ett sprillans nytt vindskydd bli kvar med sex stycken kraftiga fästlinor. Innan gryningen hade två linor lossnat och vindskyddet var på väg till Marocko...

Vidare så har vår fransktalande tillika "nattarbetande" granne nu återfått sin ena förlorade sko och är inte längre låghalt och elak.

Var rädda om varann

/egon

 


Kommentarer
Postat av: Lena & Jan

Liksom du förberedde maken sig igår kväll med att rulla in markisen medelst fjärrkontroll i bröstfickan på pyjamaströjan, dock helt i onödan eftersom ovädret uteblev. Men vår Franska granne tycktes bli så chockad att han tidigt (ca 07.00) flydde härifrån, vilket vi ej begråtit det minsta. Han hade oxå "en vän i skyn" som åkallades så snart vädret ej gick hans väg!

2011-10-24 @ 23:02:20
URL: http://rullandeteamet.blogspot.com
Postat av: Yvonne A

Storn nej, regn ja det vill jag lova.

Förtältet håller dock måttet.

Gårdagens inköpsrunda blev blöt.

Hade endast regnjacka på, trots att både regnbyxor och stövlar finns med. Dumt,ja det är väl

bata förnamnet. Nu väntar gympadojor och jeans på torkväder.

Yvonne

2011-10-25 @ 06:04:23
Postat av: mats i träsket

Frost på backen, -4 grader. Klart med blå himmel och hög luft, inga markiser som ska in, däremot ved. Är det inte det ena så.... Carpe diem, Egon!!

2011-10-25 @ 09:52:10
Postat av: Kors och Tvärs

Ja ibland ska man vara "om sej och kring sej" och det är kanske tur. Annars kanske vi fått se nån bild på dej som Tarzan, hängandes i markisen...

2011-10-26 @ 20:28:50
URL: http://fajersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0