Oss turister emellan!


Charterturisten brukar klappa i händerna då flygplanet landat… När dylika ting inträffar brukar jag tänka att förare av luftfartyg nog är den i särklass enda yrkesgrupp förutom skådisar som får applåder då de utför sitt arbete.
Vidare har jag kunnat konstatera att ovan nämnda turist behärskar akrobatik näst intill fulländning, denna slutsats har jag dragit av de ganska plågsamma kroppsställningar som soldyrkarna under längre eller kortare stunder ses inta för att åstadkomma en jämn solbränna.

Personligen solar jag synnerligen sparsamt, så sparsamt att om ni hittar mig liggande på en filt ute i solen betyder det att jag förmodligen brutit benet och inväntar sjuktransport.

Favorithustrun däremot gillar lättklädda scener och strålar gärna ikapp med Costa del Sol – solen. Detta har resulterat i att hon har antagit en rejält brun nyans.
Däremot går undertecknads "solbränna" i en blåvit ton och bör lämpligen beskådas medelst solbrillor.
Det finns dagar då jag överväger att ta av långkallingarna…

Njut av solen och var rädda om varann
/egon

 


Kommentarer
Postat av: Lena & Jan

Tankvärt, man måste ju då klä av sig oxå för att visa solbrännan o det blir ju liksom aldrig av ;-)

2011-02-05 @ 10:47:44
URL: http://rullandeteamet.blogspot.com
Postat av: mats i träsket

Ta inte av långisarna förrän isen gått på träsket. Kan meddela dig då det river, nu är det is med en del vatten på.

2011-02-05 @ 11:20:47
Postat av: Inger och Ingemar

När kvicksilvret passerat +20-strecket kan du kanske börja fundera på att ta av långkallingarna.L Ha det gott i solen båda två oavsett om den ena är på- och den andra avklädd!!

2011-02-05 @ 11:48:29
URL: http://ingerhl.wordpress.com/
Postat av: Lovisa Bolund

Vad trevlig din blogg är! kommer definitivt läsa din blogg igen! =) Hoppas du har en bra helg =P

2011-02-22 @ 15:27:01
URL: http://jade.se/reseerbjudanden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0