Omkring tiggarn från…!



Denna morgon så kunde ett av mina skarpa sinnen registrera att en man av spansk börd blev ägare till en bukett rosor från en rosenrabatt i Torres utkanter.

Tro nu inte att det var någon med ett tjuvaktigt sinnelag som härjade i rabatten. Icke så…
Här fanns två parkarbetare som med brutal sekatörfrenesi kapade rosenbuskarna en bit ovan marken, allt i syfte att förnya beståndet.
Med den framfusighet som anstår en obygdens son tog jag beslutet att likt en tiggare vädja om en bukett rosor att förgylla tillvaron med.
De två spanjorerna som förmodligen hade upplevt en bra natt och insåg värdet av att sprida ett gott rykte upp till den lappländska obygden var inte sena att ordna en bukett rosor till undertecknad.

Efter att ha bugat och bockat gick jag ifatt min favorithustru och goda vännen Lars som vinklat in på en bar hundra meter bort, kanske delvis för att slippa skammens rodnad då man måste ha sällskap av en tiggare. 
Väl där ”tiggde” jag mig lite vått papper och en påse att transportera buketten i.

Kaffet var vi tyvärr tvungna att betala…      

Kommen åter till campingen så var jag noga med att för så många som möjligt visa att här är en som har vett att köpa sin favorithustru en bukett rosor.

Lite splittring lyckades jag nog att så…

Ge bort en blomma och var rädda om varann.
/egon


Kommentarer
Postat av: Yvonne A

"Vännen Lars" hustru undrar förstås varför inte

även min man fixade rosor till mig!!!

Blyghet kan man ju inte skylla på.

Yvonne

2011-12-02 @ 05:46:34
Postat av: egon

Se dä - se där,vad kan inte ett fång "tiggarrosor" ställa till med...

/egon

2011-12-02 @ 06:23:40
URL: http://gobde.blogg.se/
Postat av: Lena &Jan

Idag fick jag nöja mig med en influensaspruta OCH tre-rätters med skaldjurs cocktail följt av havsflundra samt choklad mousse o jättegod dricka därtill.

2011-12-02 @ 18:58:41
URL: http://www.rullandeteamet.blogspot.com
Postat av: maudjungevi

Har uppmanat Gullmar att läsa bloggen. Får se vad som händer.Må så gott även om du fick betala för kaffet.

2011-12-06 @ 14:13:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0