Gracias, senora!



Spanjorerna är ju ett ganska ”trubbigt” folk.

Men, långt ifrån alla, något jag och favorithustrun fick ännu ett belägg för under gårdagens straffrunda.
Under rundan kom vi att passera några tomatodlingar.
Vid en av dessa odlingar var en spansk senora i färd med att plocka tomater. Jag dristade mig till att gå fram och berömma hennes fina tomater, jag dristade mig även till att fråga om jag fick ta en bild av henne i arbete… hon svarade ”si senor” och gav undertecknad ett varmt leende. Nåväl vad annat kunde senoran göra då en stilig, reslig och välbyggd obygdens son visade detta ohämmade intresse som näst intill gränsade till en flirt.

Vi tackade senoran och gick vidare. Efter några meter ropade hon fast oss, dock inte för att beslagta kameran som var min första tanke utan för att få överräcka en påse underbara nyplockade tomater, tretton stycken till antalet.
När vi ledsnar på tomater kommer rundan att förläggas genom andra odlingar.
Variation är ju viktig…

Var rädda om varann.
/egon


Kommentarer
Postat av: mats i träsket

Den enda framgångsrika odlingen här består av sk lappmögel. Godare med tomater direkt från odling, var rädd om senoritan, och charmen, och favvon. God fortsättning förresten!!

2011-12-28 @ 10:31:37
Postat av: egon

God forts på detta bättre begagnade år, och Gott Nytt.

Akta ryggen då lappmögeln växer till sig...

/egon

2011-12-28 @ 10:38:52
URL: http://gobde.blogg.se/
Postat av: Yvonne A

Att Du är så säker på spanska!

Njut och flirta vidare, under Lailas överinseende

förstås.

2011-12-28 @ 17:05:28
Postat av: Lena & Jan

Charm-Alfa, blev just ett nytt ord, vi alla förstår!

2011-12-30 @ 16:47:48
URL: http://rullandeteamet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0