En terrorist!



Som brukligt varje morgon går jag den s.k straffrundan, allt för att ge den gamla väl brukade kroppkakan en chans till återhämtning.

Nu ligger det så till att jag har ett par tår på höger fot som har beslutat sig för att ta kål på varandra. Stortåns närmaste granne begår ständigt grova övergrepp på sin vänstra granne som är just stortån. Varje steg jag tar så tar fanskapet chansen att ge stortån ett veritabelt Al Quaida-liknande tjuvnyp.
Den illa åtgångna tån är nu både röd och svullen.
Det gör förbenat ont.

Favorithustrun brukar medla mellan tårna genom att sätta en bommullsklädd tvångströja på terroristen. Oftast så sprider sig då ett visst lugn i lägret, åtminstone tillfälligt.

Men den gångna natten så ville inte den svårt ”sargade” stortån ge upp sin klagosång.
Innan den Andalusiska natten var till ända så hade jag beslutat att dra stortåns granne inför krigsrätt. Fritt översatt betyder detta att jag klockan 1200 denna luciadag ska besöka ”rättsskiparen” Kelly på fotvården här i Torre för att få ordning på den smärtsamma tvisten…

I skrivandets stund råder tidig morgon.
Yttertemperaturen visar +11 grader.
Kaffet är kokt och favorithustrun sover.
Nu avser jag att via webben delta i det svenska lussandet.
I övrigt kommer dagen att gå i boulens och luciakaffets tecken.

Var rädda om varann och era fötter.
/egon

 


Kommentarer
Postat av: Lena & Jan

Krånglande tår är verkligen en plåga, fotvårdaren fixar det m a s. God Lussedag på dig/er båda!

2011-12-13 @ 09:32:10
URL: http://rullandeteamet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0