Reflektioner!

I Arvidsjaur har man startat ett ”flumcenter”.  (Verddeviessu heter centret) och ska förhindra diskriminering av samer. Man begär nu 485,000 kronor av regeringen för att förhindra den påstådda diskrimineringen samt ”sådant” som samiska byggnader utsätts för. Måste erkänna att jag med spänning ser fram emot att få en rapport om hur pengarna framledes ska användas…

Själv överväger jag att tillskriva regeringen och begära x antal kronor på grund av den psykiska påverkan som favorithustrun under snart 35 år har utsatt mig för då hon ständigt hävdar att jag inte lyssnar…
Redan i dagsläget kan jag avslöja att delar av summan kommer att gå till diverse skyddsutrustning för förhindrande av störande ljud…
Om nu vår ibland ganska ”flummiga” regering har vänligheten att översända denna ganska så försumbara summa så har jag beslutat att inköpa en motsvarande utrustning till min högt värderade favorithustru.

… mera tokerier, men nu på den internationella arenan.
Så det kan bli… rebellerna i Libyen har konstaterats ha inslag av Talibaner, och just nu så stödjer vi dessa till fullo.
Dessutom verkar det som om de riktigt stora ”despoterna och fridstörarna”, Nordkorea och Iran verkar ha fått någon sorts dispens av världssamfundet.
Eller har dom bara sin i sina källor?
Från Irak och Libyen meddelas dock att tillgången på olja är synnerligen god... om än att en del "bråk och strul" har konstaterats på senare år, detta framför allt i umgänget med stora och oljekrävande nationer.
Det där med olja är "raffinerat".

Vad gäller de pågående "upproren" mot diverse "stora" ledare, nu senast mot Moammar Gadaffi så är jag benägen att lägga min röst på att han är en av galningarna. Forskningen visar ju att världens genom tiderna stora ledare har till nästan 100% varit just galningar.

Var rädda om varann
/egon


Kommentarer
Postat av: Lena & Jan

Det där med olja är "raffinerat". Därför håller jag mig till 'Olivolja alt Solrosolja'.

2011-04-05 @ 09:14:40
URL: http://rullandeteamet.blogspot.com
Postat av: Lena & Jan

Det där med olja är "raffinerat". Därför håller jag mig till 'Olivolja alt Solrosolja'.

2011-04-05 @ 09:18:03
URL: http://rullandeteamet.blogspot.com
Postat av: mats i träsket

Och ska man tro allt tidningarna skriver torde man bli galen, om inte till 100% så nära på!

2011-04-05 @ 18:04:49
Postat av: Lars A

Klart att Du skall ha bidrag från regeringen, annars så kan Du söka eller klaga på EU-nivå. Fast jag tror inte på Du utsatts för något psykist lidande från Favorithustru, men det räcker säkert som argument, då det inte behöver vara sant.

Verkar som även Israel fått dispens.

Mycket eller lite olja, spelar ingen roll för bensinbolagen, "världsmarknadspriset" kan alltid användas som orsak till höjningar, likväl som semestertider.

2011-04-06 @ 10:00:43
Postat av: egon

Så riktigt Lars!

/egon

2011-04-06 @ 13:21:59
URL: http://gobde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0