Det kyler på i norr!



Nätterna bjuder på minusgrader och löven skiftar i gult.
Älgjakten startar om ett par dagar för dom flesta här uppe i norr. Vårt jaktgäng avser att starta jakten kommande lördag, något som är självvalt. Detta beror nu inte på att älgarna ska bli tyngre... det bara "passar in" för samtliga jägare.
Tidigare var älgjakten en så pass stor händelse här i norr att tideräkningen var före och efter älgjakten. Tror att det är lite annorlunda nu, åtminstone vad gäller tidräkningen...
 
Fåglarna sträcker mot syd.
Lingonen är mogna och thaiarna fryser häcken av sig.
Med detta vill jag ha sagt att jag förstår fåglarna till fullo...
Husbilen är i stort sett packad för kommande rullning mot Frankrike-Spanien och Portugal.


Början på oktober.          Andra advent.             21:a december
Det var då det, så det kan va... i varmare klimat.

Men först jakten.
Och så har vi ju tävlingen på älgbanan i morgon.
Någon ska ju komma sist... hoppas bara det inte blir jag...

Var rädda om varandra
/egon






Kommentarer
Postat av: mats i träsket

Flyttfåglarna och thailändare har motsatt taktik. Vi börjar måndag, och jag förstår fortfarande inte hur jag och min lekamen ska klara av det. Men det ger sig väl, och du: skitjakt, som man säger!!

2010-09-04 @ 08:23:45
Postat av: Yvonne

Vart har tiden tagit vägen? Snyggt avskärmat förresten :-)

2010-09-27 @ 22:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0