Lördagsmorgon uti förskingringen!

Varje lördagsmorgon sedan jag kom upp i ”mogen” ålder har jag lyssnat till några av mina favoritprogram i radio.
Naturmorgon på P1 med Elin Lemel och Lasse Wiren eller Da Capo med Anders Eldeman på P4. Tyvärr så sänds ju dessa program vid samma tid med början klockan 0603. Denna morgon blev det Da Capo som tog hem segern. Elin skulle prata insekter…
En av förutsättningarna för att kunna uppleva dessa högtidsstunder är att man äger en dator, åtminstone när man står parkerad på Costa Del Sol i Spanska Andalusien. En annan är att man är morgonmänniska, vilket man ju är…
Just nu spelas Glenn Miller från 1941, innan den spelades ”Månsken över Ångermanälven”, mycket godis nu…

Uret visar 0640.
Kaffet är nykokt.
Temperaturen utanför husbilen är +12,6 grader.

Om en kvart drar ”Ring så spelar vi” igång. Då drar jag även igång favorithustrun, förresten tror jag nog att favvon ”halvlyssnar” redan nu då någon gammal goding spelas. Hon är ju själv en gammal goding…

I morgon klockan 0603 ska jag lyssna på ”Andliga sånger” i P1 med Katarina Josephsson. Ni vet de där ”Blott en dag”, ”Ovan där”, ”You raise me up” m.fl
Då är det fest igen...

Var rädda om varandra
/egon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0