Sjukvård när den är som bäst!

Jag har besökt/behandlats på Sunderbyns Sjukhus i veckan.
Vilken fin sjukvård vi har, detta oavsett om läkarmissarna det skrivs om duggar tätt, pengen är slut och neddragningar är vardagsmat.
Att man någon gång råkat möta "stolpskott" inom läkarkåren hör ju liksom till...

Vid ett samtal med Reumatologen på Sunderbyn sa man "hör av dej så får du komma"!
Förra veckan ringde jag och fick ett mycket bra bemötande. Vilken dag vill du komma var frågan...
Då jag förklarade att jag hade en besiktning av husbilen en av dagarna så föreslog den jag pratade med att jag skulle komma rejält tidigt en morgon så hann man med en dröse av prover och därefter undersökningar av en reumaläkare, allt på samma dag.

Läkaren och sköterskorna var proffsiga och trevliga, nålsticken blev många men ska förhoppningsvis ge resultat.
Ett varningens ord fick jag med mej. Du kommer eventuellt att få en del strålningssmärta i benen efter besprutningen sa man. Även detta var ett riktigt antagande...
Man beslutade att beställa en röntgen av några detaljer i rörelseapparaten, detta kunde få bli i Arvidsjaur.
En timma sedan vi lämnat Sunderbyns Sjukhus ringer mobilen, det var från Arvidsjaurs Vårdcentral och man önskar mig välkommen på en röntgenundersökning när det passar.
Det kallar jag sjukvård i sin mest effektiva form.

Nu styrde vi mot Råneå för att besöka anhörigas gravar. Väl där så slog det mej att det var som att gå omkring i min barndoms by, alla var där...

Besiktningen av husbilen gav resultatet "synnerligen god hälsa", alltid något...

Var rädda om varann
/egon




Kommentarer
Postat av: inger

Vi är också tacksamma för din sjukvård, det medförde ett mycket trevligt besök!

2010-05-30 @ 20:35:11
URL: http://ingersord.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0