Napp i midsommartid!


I eftermiddags testade jag en av de mindre vattendragen i Gobdes närhet.

Myggsvärmarna gjorde att hela tilltaget mest var att likna vid blodgivarverksamhet i det fria.
Men skam den som ger sig...
Redan innan jag hunnit maska på hade en öring visat sig uti strömfåran. Försiktigt placerade jag agnet ute i strömmen, tio sekunder senare kunde jag landa en öring i portionsstorlek. 

En timma och åtta firrar senare kunde jag nöjd vandra hemöver.
Det finns tillfällen då inte norra Sveriges mest elaka dj...a talibanmyggor förmår att bryta förtrollningen, det tillfället inträffade just då och där...


Vi har midsommarpyntat...
Det betyder att vi har fyllt en mindre plasthink med hundkex, röblära, nävor, lupiner och smörblommor.

Jag har hängt på båtmotorn och provkört vid bryggan.
"Stor-Hugge" låg  hopringlad vid bron idag. Det finns en "stor och en lill-Hugge". När våra vänner från Alingsås var på besök så döpte dom våra gårdsormar...

Favorithustrun har lätt feber och halsont. Astman plågar henne... hon påstår att hon ska må bättre i morgon.
Jag har alltid kunnat lita på favvon.
Jag tänker koka henne en kopp te nu.

Var rädda om varann
/egon


Kommentarer
Postat av: inger

Va fina firrar...

Myggjävlarna är här också, vet inte när det var så besvärligt senast. Dom är som tokiga!

Krama nu Laila och sköt om henne väl.

Kramar till er båda och ha en skön midsommar!

2010-06-23 @ 21:12:15
URL: http://ingersord.blogspot.com/
Postat av: Inger Hammar

Fina fisken om man säger.

Vi firar midsommar i en kolonistuga i Malmö. Det är det vanliga gänget 9 pers. Det är första gången på många år som vi inte har alla här. Det ska faktiskt bli skönt att vara gäst istället.

Glad midsommar!

Inger

2010-06-24 @ 12:17:31
Postat av: egon

Glad midsommar frå oss.

/egon & Laila

2010-06-24 @ 15:16:32
URL: http://gobde. blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0