Postlöst!

Vissa dagar går det extra tungt!
Idag var en dylik sådan...

Början på dagen var högst normal.
Sedan läser man en rad avisor. Jag startar oftast med dom politiskt korrekta för att sedan övergå till den press som inte lägger ut allt för stora dimridåer. Som avslutning läste jag Ulf Nilssons krönika i Expressen där han vågar sticka ut hakan med lite sanningar angående den ansvarslösa invandrings och integrationspolitiken.
Tack Ulf för att du vågar gå emot syltryggarna.

Sedan hämtade vi posten, det var i.a.f vår tanke eftersom vi har saknat post i lådan under snart två veckor så var vi ganska övertygade om att "nu"...
Men se ingen post nu heller. Vi beslutade att göra en koll i Lomträsk för att se så att inte postkillen struntade i att kliva ur bilen då lådan är så placerad. Det funkar så att lantbrevbäraren vidarebefordrar posten till Rättsel där vi normalt hämtar denna. Till Rättsel har vi endast 8,5 kilometer...
Lådan i Lomträsk var smockfull.
Humöret var nu inte det bästa då jag väntat på ett brev i fjorton dagar.
Jag fick så småningom tag i killen och han har lovat bättring.

Att sedan man dragit en del extra skatt gjorde inte dagen till en av de bästa.

Man lovar även rikligt med regn.

Var rädda om varann
/egon

Kommentarer
Postat av: mats i träsket

Fick själv en rejäl restskatt, först blir jag sur som ättika, sen kommer jag på vad jag får för pengarna. Typ rundgång på det hela. Och det här regnet var inte att leka med, men behövligt ändå. NU kommer svampen upp i flertal....

2010-08-05 @ 10:01:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0