Nu är det hjul igen!


Det går mot vår...sakta.

Igår hämtade vi hem däcken till King Caben, blev en långtur på nio timmar. Snart ska vi rulla ut garadedomkraften och skifta däck.
Detta har inget med dubbförbud att göra, nej åldern har krävt sin tribut. När dessa väl ligger på bilen så ska jag provköra - 10 meter fram och lika långt back, mellan två drivor. Om ytterligare tre veckor kan jag nog göra en "burn-out" på gamla Gobdevägen.
Första turen brukar vara ett evinnerligt jukkande, fyrhjulsdriften i och full fart frammåt, stopp efter tio meter, vi tar om det igen...
Efter sjuhundra meter brukar det värsta vara över, då är vi framme vid den nyare gobdevägen som töar snabbare, hej va det går!
Cittran har vi parkerad endast fyra kilometer bort. Där finns nu en plogad skogsbilväg p.g.a ett avverkningsuppdrag, detta tackar vi för, plogningen alltså.

Klockan går mot 0700 och solen lyser ner mellan gobdetallarna.
Temperaturen visar på -1,8 grader.
Det sprakar gott från järnspisen i köket.
Jag har kokat 8 koppar kaffe, hälften har jag fyllt i en termos som ska bli färdknäpp på morgonens skar-vandring.
Jag har matat småfåglarna och testat skarföret.
Jag har tagit mina medikamenter.
Jag har förnyat en 5-veckors lottorad.
Jag gör in koll in i sovrummet för att utröna hur långt bort en gemensam frukost kan vara. Favvon har ändrat sovställning så det närmar sig...

I eftermiddag hade vi nog för avsikt att måla några golvlister, men då man lovar busväder framöver så väntar vi med innejobben.

Ser att Cecilia Malmström fått igenom ett förslag i EU-parlamentet om att kalla illegala invandrare för irreguljära invandrere. Stordåden duggar tätt...

Var rädda om varann
/egon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0