Det går tungt nu!

Nu spar vi på skoterbränslet...

Jag är värkbruten och jag beklagar mig.
Men mitt i denna självömkan så måste jag konstatera att jag spar på skoterbränslet, jag spar på bränsle till isborr och motorsåg. 
Försöker att även spara på favorithustrun, hon ska ju räcka länge... hon är ju fortfarand bara i övre medelåldern, runt de sjuttio. Hon kan då inte ha fyllt sjuttio ännu för de järpbröst som då ska avnjutas ligger fortfarande i frysen...

Det svåra brukar ju vara att se något positivt då man har en värkperiod. Man får då gå ut i bränsleförrådet och lyfta på bensindunkarna. Man kan då konstatera att tankningen räcker fram till det att vägen blir framkommlig.
Ett positivt lyft som kanske kan framkalla något lite positivt på tankesidan, säger bara kanske!
Våran Lynx har p.g.a värken många vilodagar denna vår.

"Tänk bort värken" sa en gång en förståsigpåare som förmodligen INTE hade helt klara tankar vid det tillfället.  Förmodligen saknade han både insikt och värk...

Att vandra på skaren går väl an om mesta "onda" sitter ovan midjan.
Alltså vandrar vi!
Vi har inte mött några björnspår eller björnar under våra skarvandringar. Igår meddelade man att en björn slagit en älg en bit bort, ja någonstans håller dom ju till.
Vi har fortfarande vinter, MASSOR MED VINTER. Att försöka tänka bort vintern går inte heller så bra, man får helt enkelt vänta ut den.
Jag har strött lite aska på snödrivorna för att skynda på snösmältningen, samma har jag gjort vid bryggan och på potatislandet.

Favorithustrun målar i ena sovrummet.
Jag ska nu ta en värktablett, lägga in ett vedträ i spisen, skruva loss en väggkontakt och koka mera kaffe.

Var rädda om varann
/egon



Kommentarer
Postat av: mats i träsket

Tipset om tänka bort eler inte tänka på värken utan annat har man ju fått. Biter halvdåligt även på mig.

Aska på potatislandet??!! Nån äldre än mig tipsade om att man då får skorven i potatisen. Det fick jag, odlar inte dessa längre då. Gräver upp dem på konsum, bra höjd gräva där. Tänk positivt Egon, jag tänker på dig.

2010-04-26 @ 11:49:21
Postat av: egon

Min far sa detsamma om skorv på potatisen.Kanske var det så...

Vi har ju inte direkt ngn industriell odling som kan haverera, 60 sättpotatiser brukar det bli. Brukar räcka till frosten tar över fram på hösten.

Snödjupet är FORTFARANDE ca 80 cm över potatisjorden... (lite skuggigt)

/egon

2010-04-26 @ 15:21:09
URL: http://gobde.blogg.se/
Postat av: Inger

Skickar massor med förbättrings-kramar!

2010-04-26 @ 17:22:10
URL: http://ingersord.blogspot.com
Postat av: Yvonne

Jag med, massor, massor.

Hälsa Laila!

2010-04-27 @ 08:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0