På pass i storskogen!


Det är dags nu...för oss.
Klockan har just passerat 0400 på lördagsmorgonen, temperaturen är ca 5 plusgrader och det blåser en svag västlig vind. Som gjort för en hundnäsa...
Älgjakten i Norrbotten/Lappland har nu pågått i fem dagar.

Man kan kanske likna detta vid dagen-D eller anfallet på Irak, det krävs låååång planering innan man "kommer till skott" så att säga. Nä, jag bara skojar, vi är bara lite sävliga av oss...
Men det gäller att vara placerad på rätt jaktpass då storoxen kommer, och jag vill lova att jaktpassen på våra 8000 ha är många... det är däremot inte älgarna, många alltså. MEN DOM FINNS!
Att vi inte har startat ännu beror på att vi har inväntat den jägare som måste bo där snön är brun på vintern.
Nu ska jag bara ha en något sömndrucken konversation med min favorithustru innan jag remmar igen ryggsäcken.
En morgonkopp tillsammans ska vi väl hinna med...

Var rädda om varann
/egon

Kommentarer
Postat av: inger

Ja när du läser detta ha du väl skutte...????

Vi har skuttat upp tidigt eftersom vi har dom små hos oss....

2009-09-12 @ 06:48:35
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0