Snart så smäller det!

Vi har inte fällt någon älg ännu, ingen björn heller.

Jakten går inte speciellt "tungt", utan vi kan väl säga att våra insatser på den jaktliga fronten inte får anses som helhjärtade. Hundmaterialet har inte varit till sin fördel under de två dagar som vi gjort diverse framstötar i markerna. Noskvalster och dålig kondis har gjort att våra hundar tidvis verkat malplacerade.
Tillgången på älg tror vi är lite medioker, men dom FINNS DÄR. Men om varje man har ca 2000 ha att bevaka så kan ju någon älg slinka förbi...
Naturupplevelserna blir däremot många, så även kaffeeldarna. Patronerna åker i och ur så ofta att dom blir slitna till oigenkännlighet.

I skrivandets stund har vi middagssiesta inför eftermiddagspasset, då hade vi tänkt ta dom...
Vi ska in i ett område där inte ens GPS,en hittar rätt. Förmodligen står våra "kamo-klädda" älgar och trycker där... eller nån annanstans. 
Nåja, helt skallfritt har det nu inte varit. I morse hade jag en serie gnällskall och ett därpå följande "tyst" hardrev. Då fick man ju vara med om något.

Min favorithustru ska följa ut på pass i em, hon kanske är en turgumma. Vi har beslutat att prata oupphörligt fram till kl 1500 för att hon sedan ska vara knäpp tyst...
Det blir en spännande test...

Det är varmt, +18 grader. För varmt enligt jägarsmak...

Var rädda om varann
/egon

Kommentarer
Postat av: mats i träsket

Det där med pratet var en bra ide, kommer ihåg då min hustru följde med första gången, kanske var det enda gången förresten. Inte så mycket prat, men tänk så modernt det var med dunjackor med prasseltyg. Mycket lät det hela tiden. På aftonpasset valde hustrun andra intressen som fick leva om, då skjöt jag min första älg, en 16 taggare. Tilläggas bör vi är gifta än......

2009-09-15 @ 18:55:45
Postat av: Inger

Att börja hicka när man sitter på bäverspaning ( med kamera) är ingen höjdare....när jag nu lyckades vara tyst i en hel timme och så får jag hicka...!!! Undrar om det är ett tecken? Blev i alla fall hemskickad....

2009-09-16 @ 07:54:16
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: mats i träsket

Inger, sens moral, ha alltid in lilling i fickan. Ja mot hickan och huggormbett då....

2009-09-16 @ 10:01:50
Postat av: inger

Det hade jag, och jag misstänker att det var en kallsup som aktiverade min hicka....

2009-09-16 @ 18:33:42
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Klart Laila kan!

Men det är inte alltid vi kvinnor vill vara tysta,

så är det. Vi kan om vi vill fast.........

Lycka till med naturupplevelserna och jakten.

Ses i Torre!

2009-09-19 @ 07:04:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0