Tomtarna kommer!


Oavsett om eftermiddagstemperaturen visar på +27 grader så går vi mot jul.
Kunde här om dagen konstantera att affären Dunnes Store hade plockat fram julprylarna.

Favorithustrun drar sitt strå till stacken genom att tillverka tomtar. Hon skapar både tomtepojkar och tomteflickor. Könskvoteringen är ju viktig... Åtminstonde brukar den vara viktigare än kompetensen inom vissa sektorer. Nu tror jag inte att diskrimineringsombudsmannen kommer att lägga sig i min favorithustrus tomteindustri, dessutom så har hon ju förlagt tillverkningen utomlands...

Min delaktighet i tillverkningen brukar vara att tillverka knappar av renhorn. Tyvärr så blev råvaran kvarglömd i Sverige så nu står valet mellan att importera från Sverige eller avhorna en spansk get.

Var rädda om varann
/egon


Kommentarer
Postat av: inger

Trevligt att se att Laila håller igång tomteverkstan...Själv har jag gått in i Virk stadiet och tillverkar mormorsrutor....Men blir sugen på tomtetillverkningen....Men hur ska man hinna med alla sina intressen...Det går bara inte...Ord ska också skrivas...Jag tar en promenad så länge!

2009-10-28 @ 09:57:45
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: egon

Tänk att så "få" ska hinna tillverka så mycket till så många.

/egon

2009-10-28 @ 11:27:41
URL: http://gobde.blogg.se/
Postat av: mats i träsket

Räcker med att jag har tomtar. På loftet då, så att säga. Om det inte varit så långt skulle jag kört över några hornbitar men...

2009-10-28 @ 16:34:17
Postat av: Yvonne

Vi fick besäk av två tomtar igår kväll.

De ville inte komma in. Synd men vi får sätta fart på glöggtillverkningen så skall de väl gå att locka in.

2009-10-29 @ 06:58:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0