Positivt tänkande!

Jag tog del av en berättelse som kom från en kyrkans man.
Han påstod sig vara gift med ett födgeni...

Hans unga hustru kom sprudlande glad in genom dörren och kunde berätta att hon på hemväg från jobbet tjänat 1200 kronor... nu kunde hon köpa dom där skorna som hon hade drömt om. På frågan hur hon tjänat dessa pengar blev svaret: "Då jag passerade Älvsborgsbron hade man satt upp en fartkontroll och trots att jag körde något fortare än vad som var tillåtet så KLARADE JAG MEJ". Hon fortsatte "om jag hade vågat köra ytterligare något fortare så hade det även räckt till en handväska".
Hennes make hade i det ögonblicket fungerat utmärkt som "fågelholk".

Temperaturen gångna natt var 18,6 grader som kallast. Nattsömnen blev som den blev... nu tror jag inte att den oroliga sömnen berodde på temperaturen inomhus, snarare på den kulinariskt läckra fisksoppa som avnjöts under tre sena timmar.
Denna kulinariska begivenhet skedde utomhus under den stjärnklara Andalusiska himlen.

Nu ska jag läsa några avisor, fylla på koppen och längta efter sällskap från favorithustrun.

Var rädda om varann
/egon


Kommentarer
Postat av: Inger

Åt du soppan med gaffel????

2009-10-20 @ 09:40:47
URL: http://ninnasbokblogg.blogspot.com/
Postat av: egon

...ljumma vindar, Andaluciens stjärnklara natthimmel, inte en mygga, gott vin. Nu förstår du att det kan ta tid att "peta" i sig soppan.

/egon

2009-10-20 @ 13:34:13
URL: http://gobde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0