Att hitta rätta lunken!

Det är söndagsmorgon här i Torre Del Mar på spanska solkusten. Jag har tillsammans med favorithustrun gått den obligatoriska "straffrundan" på en timma. Temperaturen var 17 grader under promenaden. Nu har klockan passerat 1200 och  termometern visar +23 grader, det blir en "25-dag" idag.
Det gäller liksom att hitta den "rätta spanska lunken"...

Jag misstänker att våra vänner i trakten av Östra Gobde är på älgjakt. Jag försöker att om möjligt låta bli att tänka älgjaktstankar, på så sätt slipper jag det där lilla "längtansstynget". Förresten så kan jag skåda en stadig tjur från min position...

Gasolpriset vid byte av en 11-kilostub hade blivit BILLIGARE sedan förra året, då kostade en tub 12,30 euro, i år bara 9 euro. Under hundringen altså, måste en tub i sverige kosta nära 500 kronor?
Favorithustrun ligger i solstolen och väntar på att jag ska fixa lunchen.

Var rädda om varann
/egon

Kommentarer
Postat av: inger

Ja ni ser ju ut att må!

Det gör vi också fast vi eldar lite mer och har varmare kläder på oss.....

2009-10-18 @ 18:32:05
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0