Vi som vet först!

Jag lämnar sängvärmen i en okristlig morgnontimma och gör mej därmed mottaglig för det tidiga nyhetsflödet, både det inhemska och det andra hemska, jag vet ju "allt" före alla andra. Men ibland brukar tanken föresvävas mig att jag kanske är den som blir lurad, uppskojad och bedragen ...först.

När alla dessa nyheter sköljt över en så bör man nog ha stora gallret i beredskap. Sedan informationen fått mogna några timmar brukar det stå klart att mycket av journalistiken inte är undersökande/upplysande utan mera av det som kallas målinriktat och målsökande.

Jag brukar tänka att det kanske är bättre att vara sjusovare och tillhöra "Vi som vet sist", då har kanske dementierna hunnit komma från "Dom som vet mest".

När sedan favorithustrun ansluter vid frukosten så brukar jag ge henne "dagens dos" av nyheterna. Numera tillägger jag att informationen hämtats från s.k "säker källa"... sådant som saxats från pressen.
När sedan favorithustrun gallrat så brukar den "säkra källan" te sig synnerligen osäker...
.
Ett av partierna meddelar att man ska göra alla hemliga valhemligheter ohemliga genom att lägga ut tidigare hemlig valstrategi på nätet... Det läste jag i deras avisa...

Klockan har blivit 0700. Temperaturen utanför husbilen är 12,7 grader och solen ska snart sprida sitt sken över Costa del Sol.

Läs mellan raderna och var rädda om varann
/egon







Kommentarer
Postat av: mats i träsket

Dagens väderrapport från mitt i byn idag kan sägas: sol på förmiddag men nu 13.30, ser jag normalvädret för november närma sig på himlen. Är man konservativ känns det tryggt, men grått.

2009-11-22 @ 13:27:42
Postat av: egon

Jag tar del av hemmavädret och kan konstantera att det är "varken-eller". Här har vi idag haft dryga 26 VARMA GRADER och i skrivandets stund så blå

ser det friska ljumma vindar. Klockan är 1930 och tempen +20.

/egon

2009-11-22 @ 19:28:01
URL: http://gobde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0