Nät on net!

 
Jag hade en plan... Men det var innan vi rullade iväg mot varmare trakter.
Den gick ut på att jag skulle stuva in en hoper med rejält trasiga fisknät i husbilen, dessa skulle jag sedan lappa och laga under de perioder då vi hade lite "tid över".

När jag sedan i går morse kom i kontakt med en gammal spansk fiskargubbe i min egen ålder så VISSTE JAG att den planen som nu inte sattes i verket hade varit en perfekt sådan.
Jag hade förmodligen inte ens behövt att laga dessa nät själv utan hade kunnat fortsätta med att bara vara medan jag lagt ut jobbet på entreprenad... 

Klockan är 0200 på natten. Temperaturen visar på +18,2 grader utanför husbilen. Fönstren står öppna, bara myggnäten fördragna. Den Andaluciska natten är stjärnklar. Jag kan höra en hund skälla på avstånd. Vinden rör lätt i förtältsduken.
VILKEN TUR ATT DET FINNS DATORER NÄR SÖMNEN INTE VILL INFINNA SIG!

Jag kollar på en vädersajt och ser att snö faller över Östra Gobdejaur. Även annat faller...
Mats och Eina gjorde en mårdfällsrunda hemmavid och passade på att nedlägga en 20-taggare i förrgår. Det var på tiden... G R A T T I S !!!

Favorithustrun rör lite oroligt på sig. Jag ska nu göra henne sällskap bak i husbilen.

Var rädda om varann
/egon


Kommentarer
Postat av: inger

Sysslor ska utföras överallt på vår jord. Ibland är det samma....

2009-11-17 @ 09:13:53
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: Anette

Lycka dig som får se stjärnor, det börjar vara länge sedan nu bara regn och mera regn, uch. Vi längtar efter snö och minusgrader.

2009-11-18 @ 16:34:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0