En nära-döden upplevelse!

Igår och i förrgår såg jag döden i vitögat...

Jag var magsjuk, jag hade spränghuvudvärk, stundtals hade jag solglsögon påtagna i sängen..., jag spydde och jag sket, jag hade en korsning mellan dillerium och diarre. Mera diarre än dillerium...tror jag.
Nu har vi tvättat bäddutrustning och kallingar. Vi håller oss rena ska ni veta. I förrgårnatt duschade jag TVÅ GÅNGER... de ni.
Alltså, kom inte och säg att vi sitter sysslolösa på denna sydliga breddgrad.

Och allt detta för en enda liten ful, böjd, spretig, välsmakande dj-a räka... tror vi. Vi lyxade till oss med en stekt forell och till detta skalade jag en handfull stora räkor som vi brynte i spadet från forellen. ALLA RÄKORNA UTOM EN, jag provsmakade den sista...
Sedan bevismaterialet är uppätet så finns ju ingen att anklaga. Trots allt så kan ju räkan ha varit oskyldig...

Nåväl det är historia nu, ansiktsfärgen har återvänt och jag har intagit en blandning av kallt te, Actimel och svenskt frukostknäcke.

Förresten så kanske inte detta är det bantarrecept jag kan rekommendera, men det funkar...
Och det är tufft med solglasögon...

Var rädda om varann
/egon


Kommentarer
Postat av: Yvonne

Välkommen tillbaka till livet.

Det var så trist att bara se vajande lakan

utanför Eran husbil.

En vit kväll och Du bör vara i skick som ny.

2009-11-09 @ 16:26:21
Postat av: inger

Men guuu så skittråkigt!

Kanske man ska köpa hem lite räkor....

Håll er på Bättringsvägen.

2009-11-09 @ 21:09:58
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: egon

Man mår så dj-a dåligt så rekommendationen blir: SLUTA HANDLA MAT, SLUTA ÄTA...det mesta...

Förresten så förvann matlusten via aktuella utgångar.

/egon

2009-11-10 @ 06:51:32
URL: http://gobde.blogg.se/
Postat av: anna

fy fan

2009-11-10 @ 08:48:04
Postat av: inger

Men jag har hört att ett glas rött höjer matlusten????

2009-11-10 @ 10:01:36
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0