En helt vanlig morgon...!

Klockan visade bara 0530 när nattens tysta timmar var över.
Egentligen så hade jag nog velat stanna i bädden ytterligare någon timma men min kropp är tyvärr inte så konstruerad.
Ligger jag länge på morgonen så brukar värken likväl hålla mig vaken - alltså blir ju valet ganska lätt...
Vidare så får jag ju veta allt om världens ELÄNDETS ELÄNDE före alla andra. När sedan favorithustrun ansluter vid frukostbordet två timmar senare så brukar jag delge henne min nyfunna "vetskap".
Hon lyssnar då ganska tålmodigt på mina utlägg... Det händer att hon lägger in någon liten "vänlig" kommentar som "är du snart klar" eller " gu va jag blir less på att ta del av allt elände".
Det brukar betyda att vi ska övergå till korsordslösning...

Morgonen är varm här i Torre del Mar, eller vad sägs om +20,3 grader 0600. Barometern faller.
Kaffet är kokt och avsmakat.
Nu ska jag plocka lite bland pillerburkarna...

Var rädda om varann
/egon


Kommentarer
Postat av: Einar&Eva

Undrade just var ni höll hus nånstans...Nu vet vi.....Tur att det finns såna livsnjutare som ni....Lev & må!

2009-11-04 @ 08:52:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0