Mot sommar, mot höst, mot sydeuropa!

  
Vi har sjösatt båten. Endast lite is ligger mot södra stranden.
Temperaturen visar på 17 varma grader.
Sista snöfläcken framför verandan för en tynande tillvaro.Lunchen intogs på verandan där vi fick gratis underhållning av ett antal kärlekskranka flugsnappare.



Vi planerar allaredan den kommande vinterns husbilsresa. Här vill jag citera min sedan länge avlidna far, han sa alltid på ålderns höst "om man är på bena den dagen". Vi bestämmer inget mål, resan får bli målet, sedan får vi se...
Våra "rullande" vänner som vi mött på Europas vägar vill vi gärna träffa igen.
Har ni tänkt på att själva resan är den KORTA TIDEN mellan planering och minnen, jag tror att en lång resa då är förenligt med många minnen, de flesta tänkta att bli minnesvärda.
Men det finns alltid vissa saker man vill glömma...
Förra vintern körde vi i åtta länder, tänk så många rondeller som fick se oss ett extravarv under tiden vi "mognade" fram ett vägvalsbeslut. Nu kör vi med dubbla navigatorer + favorithustrun.
Kanske man kan kompensera tillfälliga hjärnsläpp med satelitnavigering och osedvanligt klok "favvo".

Planera lagomt och var rädda om varann
/egon




Kommentarer
Postat av: mats i träsket

Planerar du vinter redan?? Planerar att lägga mig snart. Kräver ingen lång planering, men lite motbjudande då ljuset räcker länge än.

2009-05-15 @ 21:44:24
Postat av: egon

Egentligen så planerar jag för sommar - till vintern...

Det ska vara nya inernationella kort till campingar, ACSI-kort,France Passion medl.skap till vingårdar,bropass och färjor, nedladdningar av ställplatser och en "hoper" ting som bör vara klara den dagen.

Planera är halva nöjet...

Min favorithustru menar att plantera också är halva nöjet.

/egon

2009-05-16 @ 05:16:40
URL: http://gobde.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ni kan inte tänka er att åka lite "måttligt" långt söderut??? Norrlångträsk till exempel?

2009-05-18 @ 20:04:20
Postat av: Yvonne o Lasse

Samma här, vi planerar och det är ju halva nöjet.

Skall packa ned litet rejält med glöggkryddor t.ex.

Lussefika i Torre del Mar, kan de va nåt?



2009-05-19 @ 09:41:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0