Tankar för dagen!

Att vakna utan krämpor skulle vara omtumlande...

Jag börjar alltid morgonen med att inta dagens medicindos, nåt som är lätt att glömma. MEN när man har ont så är det lättare att inte glömma.
Det påstås att man åldras av medicineringar i olika former, betyder detta att man får ETT LÄNGRE LIV eller att man SER ÄLDRE UT?

Steg två på morgonen är att läsa ett antal tidningar på webben, inte minst ekonominyheterna. Där får man veta allt om den ekonomiska krisen, ekonomiska experter övertrumfar varandra med att förklara sådant som dom inte vet...

Definitionen på en "ekonomiexpert " är en person som i morgon vet varför saker och ting som han förutsåg igår inte vet idag...

Jag har tänt i spisen, kaffet är klart och frukosten står på bordet.
Det är en underbar vårvintermorgon här i Ö Gobdejaur. Temperaturen är nära nollan och livet känns värt att leva.

Min favorithustru har gett sig tillkänna genom att fråga vad klockan är, detta är ett "gotecken" som brukar betyda att vi snart ska inta en gemensam frukost med korsordslösning som tilltugg. 


Njut av dagen och var rädda om varann
/egon




Kommentarer
Postat av: mats i träsket

Ja, eller kan man vända på det och säga: skulle man vakna om man inte hade krämpor. Angående utseende och medicin kan man konstatera att med mina nya glasögon ser jag bättre ut, utan att se ut bättre....

2009-03-17 @ 12:10:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0