Endast för läckergommar!


Det är fredag i Östra Gobde.
Det är gråkallt väder, nordliga vindar och en temperatur som inte kommer upp till tio plusgrader.
Om ni känner någon form av avund för att inte även ni får vistas på denna underbara plats så har ni för dagen inte missat särdeles mycket, det är förmodligen "vänligare" klimat där ni nu befinner er, nästan oavsett var...

I eftermiddag trotsade jag snålblåsten och hagelbyarna och gick till "min" bäck. Den timman var välanvänd och minnesvärd. Jag landade en harr och två öringar med hyfsad vikt.

I skrivandets stund har vi precis avslutat en delikat måltid på kokt NYFÅNGAD harr. Läckerheten sköljde vi ner med en flaska bubblande Dubois som inhandlats i vintras under vistelsen i Torre Del Mar på spanska solkusten.
Även om vädret är uselt så tror jag att även ni hade kunnat tillgodogöra er denna läckra måltid med stor behållning.

Var rädda om varann
/egon

Kommentarer
Postat av: mats i träsket

Bäckmete efter harr o öring är trevligt. Åren går men minnen består. Jag och HL, som de kände väl, brukade ta en tur efter bäcken på vår/sommar sidan. Ljuvliga minnen med färsk harr på tunnbröd i HL kök. mmmmmm.......

2009-06-06 @ 09:06:18
Postat av: egon

Underbara minnen hänger med under lång tid...

/egon

2009-06-06 @ 15:10:59
URL: http://gobde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0