Motgångar!

Idag skriver vi måndagen den 27 juli 2009.
Nattsömnen har de senaste nätterna varit under all kritik. Värk i kroppen på så många ställen att just "kroppen" är en bra beskrivning på var det onda sitter. Man kan väl få fortsätta med lite övrig beklagan nu när man liksom fått fart...
Vilket skitväder vi har! Rötmånad är det visst också! Myggen har återkommit i stor mängd! Det börjar mörkna om natten!
Jag har massor med planlagda göromål men lider förmodligen av "tappad sug". Om kroppen hade varit lite vänligare mot mej så kanske jag hade hittat igen lite av de "tappade sugarna".
I morse steg jag upp efter 0400. Då var den natten passerad... även om jag räknas till de morgontidiga så var det mot min vilja att stiga upp.
Nåväl, när man då kommit igång med kaffeförgiftningen så kan man i lugn och ro plöja några nättidningar. Lite mord, våldtäkter, rån, kortbedrägerier, inbrott, svininfluenser, bonusar och bränder får sedan bilda en mjuk övergång till en helt VANLIG dag i juli 2009.
Hur illa detta än låter så ska ni veta att ALL VED LIGGER TORR UNDER TAK...alltid något.
Idag tror jag att jag monterar en skjuttavla på lämplig plats ca 100 meter bort, sedan ska jag perforera centrum med några olika kalibrar. Att jag sedan måste gå fram till tavlan för att råka är ju en annan sak... Hagel brukar ge en jämn och fin träffbild...
I morgon har jag en tid hos vår distriktssköterska i Moskosel. Tar nog en tur ner till Arvidsjaur och fyller på diselförrådet på samma gång. Tror jag tar systembolaget samtidigt...

Nu väntar jag på att min bättre hälft ska stiga upp, hon som kallas favorithustrun.

Var rädda om varann
/egon


Kommentarer
Postat av: inger

Fy vad trist det är när man släpar på en olydig kropp.....

Ta och krama favorit-hustru-kroppen så kanske det blir roligare!

2009-07-27 @ 08:39:00
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: egon

Nu var det gjort, kramat vill säga...

/e

2009-07-27 @ 18:41:20
URL: http://gobde.blogg.se/
Postat av: mats i träsket

Har en känsla av att regn/rusk vädret har påverkat kroppen ett tag. Sen har det ihållande regnandet påverkat det "allmänna" humöret, men om man säger som norrmännen: depprimert med en tonhöjning på slutet, låter det nästan positivt. Onsdag åker jag och betraktar vårt första barnbarn, jo jo man åldras med värdighet. Klokt tanka upp flytande bränslen också, det kan vara durt en annan vecka....

2009-07-27 @ 20:12:21
Postat av: egon

VAD ÄR FEL?

Jag kan se att kommentarerna på min blogg hamnar på tokigt ställe, (på Blogg.se) kan jag se dom.

...va tokigt!

/egon

2009-07-28 @ 08:42:24
URL: http://gobde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0