Parkeringsavgift på bårhuset!

I morse läste jag något som var döbra!

Avlidna i Stockholm parkeras för länge på bårhuset. Detta anser i alla fall Caroline Krook som ju är biskop och således har lite insyn i avreseplaneringen.
Det har visat sig att avlidna kvarligger i snitt ca en månad på bårhuset i väntan på begravningen. Hon anser att den tiden borde gå att halvera, och jag håller med.
Varför måste man kräva att begravningen ska ske på en fredag...? Utredningen visar att det är så de flesta vill ha det.
Hennes förslag är att efter två veckor får man betala en "parkeringsavgift" om 1000:- kronor per dag.
Detta skulle innebära att bårhusen skulle tjäna en bra slant speciellt under dösäsong, samtidigt skulle man lösa problemet med överbeläggningen.
Att göra fler dagar till fredagar skulle ju även kunna vara en lösning.

Själv har jag lite svårt för begravningar då jag brukar bli väldigt tagen av stundens allvar, men jag brukar intala mig att åtminstonde ens egen nog är en engångsföreteelse...

Var rädda om varann
/egon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0