Inte "lätt" !

Då jag har kommit till insikt om att allt som står på bordet inte behöver ta vägen genom ens kropp så upplever jag att belöningen blir ett "lättare" liv.
Denna jul/nyårshelg hade vi beslutat att äta för att leva och inte leva för att äta.
Så här med facit i hand kan vi konstantera att de ovälkommna kilona har uteblivit, motionen håller diabetesen på en hyggligt bra nivå och kroppen känns inte allt för obekväm och främmande.
Nu ska undertecknad strax passera genom duschen för att sedan ladda upp inför dagens boulerunda som går av stapeln på Torre Del Mars strand.
Eftermiddagen ska innehålla en motionspromenad eller cykeltur i Torres omgivningar.
Vi kan väl enas om att DET ÄR INTE LÄTT ATT VARA LÄTT!
Till sen eftermiddag ska vi äta en delikat fiskrätt med blomkål och någon salladsröra.

Lev väl och var rädda om varann och kroppen.

/egon

Kommentarer
Postat av: mats i träsket

håll i dig så du inte blåser bort, alternativt bär en tegelsten.

2009-01-06 @ 11:34:10
Postat av: egon

Jag greppar min favorithustru så följs vi åt dit vindarna bär.

Solen skiner på oss idag, det blåser och är 16 grader varmt. Det blåser däremot ingen "tegelstensvind".

God forts på nya året!

2009-01-06 @ 14:56:23
URL: http://gobde.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag greppar min favorithustru så följs vi åt dit vindarna bär.

Solen skiner på oss idag, det blåser och är 16 grader varmt. Det blåser däremot ingen "tegelstensvind".

God forts på nya året!

2009-01-06 @ 14:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0