Tv utan bild!

Ingen bild i rutan...

Här om dagen då vi återvände från vintervistet i sydeuropa så hade vi en "massa" tv. Canal digital bjöd på en gratismånad vad avser filmkanalerna och lite annat krafs.
Sen blev signalstyrkan NOLL.

Inte  för att jag vet om vi känner något större svårmod eller någon tv-abstinens. MEN NOG RACKARN KÄNNS DET BRA ATT HA EN TVAPPARAT MED BILD, när vi nu har en som står där...

Jag har gjort en del smått amatörmässiga åtgärder med  kablar och paraboler, men lugnet i rutan kvarstår.
Här blir nog att kalla på en TV-kille som har de kunskaper som ligger vesäntligt över min amatörnivå.
Jag vill nog inte påstå att det kommer att te sig helt"enkelt" då jag ger nödiga anvisningar om färdvägen till berörd tv-tekniker.
Då jag kommer fram till de sista tio kilometrarna och han får klart för sig att det är snöskoter som är färdmedlet och klädsel skoteroverall så stiger nog timpenningen.
Men samtidigt så kanske det är en klok ide att kursa priset då han väl har kommit hit... det är ju inte helt enkelt att ta sig härifrån...
Den anläggning som vi besitter har nu varit i bruk i tio år... KLANDERFRITT.
Den som ska få ta sig an problemet är samma kille som en gång monterade densamma, det kanske går på garantin...
Kanske lite väl optmistiskt att förlita sig på garantin, jag ska fråga...

I morgon ska vi göra en tur till Raivoberg och Moskosel.

Var rädda om varann och tv,n
/egon

Kommentarer
Postat av: inger

Skit ( läs strunta...) i teven ni har ju hela naturens vackra Widescreen runt om er..... Nyheterna kan man lyssna få via radion, sedan fins det ju böcker.... Teve...???

2009-02-24 @ 07:58:59
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0