Den globala uppvärmningen!


Det snöade här om dagen då vi ordnade vår husbilsfrukost i Meppen, en mindre tysk stad nära holländska gränsen.
Sedan hängde snöovädret med oss upp genom Tyskland och Danmark, genom skåne och upp till Tenhult nära Jönköping.
Vi fick ju lite extra brådis över från Dover till Calais då man varnade för stormvindar på Eng kanalen.
Den förödelse som stormen ställde till i Frankrike kan få Gudrun att likna en västanfläkt. Otrolig var förödelsen i stormens spår.
I morse fick jag kliva över en plogkant då jag skulle koppla bort 220-voltskabeln i Tenhult.
Fan, det kändes som hemma...
Om nu detta var en positiv känsla vill jag nog fundera över ett tag.
Nu har vi tagit oss till Nejlikevägen i södra Stockholm och har bara ca 100 mil kvar, en fis i rymden efter 1100 mil i Europas olika hörn.

Den globala uppvärmningen... skit samma, men en uppfattning har jag nog om denna.

Forresten så låg vi en bilkö i Tyskland, 80% var långtradare, 19,999% var andra bilar och resten var vår husbil. Bilkön började vid Holländska gränsen och slutade i norra Tyskland vid färjan i Puttgarden.
Bilplåtslagarna känner förmodligen inget av ekonomiska kriser...

I morgon ska vi tvätta kläder.
Bilen längtar troligen efter en tvagning, men den får lugna sig ett tag till...

Förresten så tog jag denna bild i La Chappel sur Dun söder om Dieppe i Frankrike.
Damen är min favorithustru tillika navigatör.

Var rädda om varann
/egon

Kommentarer
Postat av: mats i träsket

Är ni rent av på upploppet mot hemmet i gobde?? Lär i så fall bli ett kyligt uppvaknande då det är myggfritt nattetid. Men desto finare dagar med svalka och sol. kör försiktigt.

2009-02-13 @ 10:30:31
Postat av: inger

Kan vara bra att ni förbereder er lite,,,på mycket snö alltså!

2009-02-13 @ 10:55:09
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: egon

Europas väder i denna "globala uppvärmning" har gjort att vi inte kan överraskas... tror jag.

2009-02-13 @ 16:22:09
URL: http://gobde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0