Visst stämmer det!



Vi går mot fullmåne.
Här om dagen var det någon "långliggare" som sa att här i Andalucien stormar det jämt vid fullmåne.

När jag var ute klockan två inatt för att återställa några mindre "stormskador" så tänkte jag att "visst stämmer detta". Vid förra fullmånen så hade vi samma hårda vindar. Den gången fick vi rulla in markiserna för att undvika skador. Denna gång kunde vi inte rulla in någon markis då ju husbilstältet är integrerat med markisen.

Jag vaknade av att tältduken slog onormalt mot stagen, husbilen fick ta emot rejäla vindstötar. När det sedan blev ett extrarassel ute i tältet så tog jag beslut om nattarbete. Rasslet kom från en burk med små stenar och värmeljus som åkt ner från bordet och "grusat" golvet. Adventsstaken hade åkt omkull och städat av ett litet bord.
Några linor fick spännas om...
En kvart senare var jag tillbaka och kunde tanka värme hos favorithustrun.

Psykiatriproffessorn Lars von Knorring menar ju att det är helt normalt att vi påverkas av månfaserna.
Vissa påstår att dom tappar sömnen, man har speciella drömmar. Man pekar på romantiken och satanismen. Tidvattnet styrs ju av månen... Det heter ju att man blir mångalen.
Hjärnskrynklare verkar ju bli påverkade... Själv tyckte jag nog att jag var lite påverkad då jag i den Spanska nattens kompakta mörker försökte att lossa en igendragen knut, då sa jag saker som man brukar säga då man är mångalen... men då det var en knut så kanske det heter "bindgalen".

Nåväl efter ytterligare någon timma så var det nästan ingen vind alls...
Klockan har passerat 0600 och jag har kokat morgonkaffet, tänt den lysande renen, favvon sover ännu, det är lungt på alla plan...

Var rädda om varann
/egon






Kommentarer
Postat av: inger

Månen är klart påverkad i alla fall då han är full!

jag hade sett fram emot en promenix i det vackra vintervädret med en angenäm minustemperatur men det är då visst omöjligt...nu är det bara 0.1 minus, Får fika snabbt...

2009-12-02 @ 06:56:58
URL: http://ingersord.blogspot.com
Postat av: Yvonne

Sovit i nio timmar. Jag som trodde det berodde på en förkylning. Nu vet jag bättre, jag är mångalen!

Härligt, det låter ju dessutom litet mer spännande.

2009-12-02 @ 07:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0