Allt är ju bara rutin!

Den gångna natten var ganska kylig här i Östra Gobdejaur, vår digitala ytter-inner-skvaller-observatör visade att det var endast +0,4 grader i den tidiga "gubbtimman". Det är då man plaserar sina fotsulor på ett kyligt golv, gnuggar gubbögonen och tar sikte på pisseriet, vedspisen och transistor-radion.
Rutinerna ni vet... Redan innan vi kojar på kvällen brukar jag ladda järnspisen, klar för en solstickan så att säga...
Sedan på med kaffet och släcka eventuell ytterbelysning, ta en titt mot rävfällan för att kolla att luckan står öppen.
Varje morgon står jag en stund på verandan och "läser in" naturen.

Igår bytte jag en rem på snöslungan. Det känns bra att slippa börja med översyn då den ska igång... nån gång.

Vi hann även med att göra Arvidsjaur igår. Vårdcentralens "tappstation", labbet s.k...
Där ska man beställa tid får man veta då man kommer dit. Jag har gjort dom den äran vid några tillfällen och kunnat konstantera att kön är inte speciellt lång, oftast så har jag varit enda "kunden".
Man brukar uttrycka sig ungefär så här " det är bra om du ringer innan och beställer tid, vi är oftast ganska upptagna i telefon,  folk ringer och beställer tid"...  " ta med en köbricka så registrerar vi dej"

Vi handlade förnödenheter och återvände hem till Östra Gobde, inga köbildningar på Gobdevägen denna dag...

Var rädda om varann
/egon


Kommentarer
Postat av: inger

Det var ingen folkstorm längst byavägen heller....men busschaffisen stannade och pratade en stund.... min bardomsgranne Alf.

2009-08-25 @ 10:20:16
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: mats i träsket

Nä inga köer i alla fall, men såg en bil nyss....

2009-08-25 @ 14:18:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0