Påskfint i Gobdejaur!



Min favorithustru gör påskfint.
Några vippor i busken. Ute vid verandan alltså...
Nytt golv och nymålat har det blivit i bastuhallen.
Ett par barnbarn med vidhängande föräldrar kommer på skotervisit under påsken. Dom har frångått sin 23 år gamla Ockelbo, och vill nu visa nya Lynx,en.
Det snöar och är en minusgrad. Gammelsnön hade packats samman så vi hade nog inte mer än 85 cm för en vecka sedan. Nu tror jag vi har passerat metern igen. Man lovar ytterligare 10-20 cm nysnö inatt.

Jag släktforskar en del och lite spännande är det allt. Något jättearv kanske dyker upp... eller ngn seriemördare.
Att jag bör flytta längre norrut står nu klart om jag vill vara närmare mina rötter...


Ha en fin helg och var rädda om varann
/egon

Kommentarer
Postat av: inger

Vad ni gör fint, med pensel och vippor.....

Vi far bara ett varv med dammsugaren....Å så bakar vi. kubbar och frallor!

Kul med släktforskning!

2009-04-08 @ 15:15:24
URL: http://northlongswamp,blogg.se/
Postat av: Lena med Bena

Det går snart inte att komma längre norrut!!!

2009-04-09 @ 09:24:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0