Godmorgon kompis!


Den björn som igårmorse hade satt sina spårstämplar runt vårt Östra Gobde är förmodligen en ung "gammal bekant" som var våran vandrande granne hela hösten.
Jag hade en älghud liggande i höstas som han tog som sin "snuttefilt", han släpade den en bit under natten, jag släpade den tillbaka. Ingen av oss var speciellt gramse på den andre. Vi hade liksom ett sorts vapenstillestånd även om jag i ngt svagt ögonblick uttalade en del hot...

Denna natt var en av de jobbigare vad gäller att få kroppen i ett vilsamt "ickevärksläge".
0400 hade jag eld i spisen och strax ska jag ha kaffehurran igång.
Temperaturen är -6 grader och favorithustrun slumrar så gott. Sedan jag fått mig en kopp av den gudomliga drycken ska jag nog återgå till sängen och "tanka" lite skön värme i hennes närhet.

När sedan morgonen övergått till dag ska vi vittja nät och fylla vattendunkarna.

Var rädda om varann
/egon


Kommentarer
Postat av: inger

Ibland är det sämre än när det är bättre det är då ett som är säkert....

Å det finns alltid nån som har det bättre, så det så ( norskt ordspråk....)

2009-04-22 @ 06:32:30
URL: http://northlongswamp,blogg.se/
Postat av: mats i träsket

Hård skarsnö eller lätt nalle???

2009-04-22 @ 12:03:24
Postat av: egon

Detta är bara en ungbjörn. Jag gissar att detta är samma "slyngel" som var här hela hösten och avslutade med att kolla vår postlåda.

Vi lever i ett vänskapsförhållande som lyder "men kompostbehållaren ger du fan i"...

/egon

2009-04-22 @ 14:03:13
URL: http://gobde.blogg.se/
Postat av: inger

Nallen kanske tänker post som post..... fast det kanske luktar goare om komposten om man inte fått ett skitbrev förståss.....

2009-04-22 @ 18:53:26
URL: http://northlongswamp,blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0