Vår vår, en annan vår!




I Östra Gobde låg ett par dm snö när min favorithustru kollade en av våra minihäggar den FÖRSTA JUNI i fjol.

Här ryker skor och strumpor efter almanackan och inte efter snödjupet...
I dagsläget är snödjupet ca 85 cm och micro-takdropp, åtminstonde en kopp smältvatten har bildats nedanför taket.
Natten var svinkall, 21 minusgrader. Dagen bjöd på  en "liten" plusgrad och jag är urless på denna vinter...
Jag längtar efter orrspel och det blå vårljuset.

Tilläggas bör att samtl bilder är tagna omkring månadsskiftet maj-juni -08. Hönan till vänster är min "favvo".

Min kropp har en värkperiod.
Det är inte bara när knoppar brista som det gör ont.

Behåll skorna på och var rädda om varann
/egon


Kommentarer
Postat av: inger

Skulle vara kul att se hur det ser ut nu, som jämförelse. Visst är det mer snö i år?

2009-04-05 @ 19:11:20
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: egon

Vi har något mindre snö på vår horisont denna vinter.

/egon

2009-04-05 @ 20:23:22
URL: http://gobde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0