"Farbror"!

Nu är det bekräftat - jag är "farbror".
Tidigare hade jag levt i den fasta förvissningen att det bara var de äldre som kunde vara en farbror. Här avses nu inte farbror enligt släktförhållandet.
Diabetessköterskan i Moskosel upptäckte vid ett besök att jag hade en puls som låg på 38-40. Jag måste ringa och rådfråga en jourläkare var vad hon sa.
När hon blev uppkopplad så kom bekräftelsen. Hej...jag har en F A R B R O R som sitter hos mej o.s.v

Min favorithustru som alltid hänger med som bodyguard brast då ut i skratt. Inte ens hon visste att jag blivit en "farbror".
När vi kom åter till Östra Gobde gjorde jag en spegelkoll... Okej då, kritvitt hår, måste fråga om man tagit sina piller, stabbig gång, ganska skrynklig nuna, man har många framtidsplaner, mer eller mindre realistiska.
Oavsett vilket så ska tant och farbror planera en betydligt "häftigare" husbilsresa till hösten...

Och om man låter motorn gå på ca 40 slag per minut så bör den ju räcka länge än.

Förresten så låter nog farbror lite finare än "gubbe".
Nu ska vi ta en frukost samtidigt som vi kollar in fågellivet utanför fönstret.

Var rädda om varann
/egon


Kommentarer
Postat av: inger

ha, ha, men du vet kärt barn...osv...

Ska kolla vad farbror/gubben tål på fredag.....

2009-04-14 @ 10:30:17
URL: http://northlongswamp,blogg.se/
Postat av: mats i träsket

Du verkar ha en lågvarvad motor. Kan det vara farbrorsyndrom tro, en nyare sportbil brukar ju leva på höga varv, men som sagt de motorerna håller ju inte länge. kl 8.45 sol, stare och koltrast framme, det finns visst hopp........

2009-04-15 @ 08:44:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0