Nu är det på gång!

Nu börjar vårtecknen att hopa sig.
Igår den 20:e april kom sädesärlan till vår granne i Raivoberg tio kilometer norrut. Mitt på dagen kom en ensam resenär, men någon timma senare hade makan/maken anlänt. Jag tror att dom hade olika kön. Tror inte heller att det är lika "inne" med samkönade förhållanden hos sädesärlor som hos människor. Oavsett vilket så anlände dom ca 10 dagar tidigare än förra våren.
Igår såg vi de första björnspåren runt Gobde, också ett säkert vårtecken.

Förresten så har jag två skogsmårdar och två rävar nergrävda i snön bakom dass, om nallen får vittring på dessa kan det bli "skitspännande" att gå på dass.

Jag ska strax tända i bastukaminen. Vi badar oftast morgonbastu så vi känner oss fräscha inför dagen.
Kaffet är nykokt och snart får jag sällskap av min favorithustru.
Min favorithustru påstår att anledningen till att hon stannar kvar i sängen sedan jag påbörjat dagen är den att hon somnar om EXTRA GOTT när hon hör att jag stökar runt i köket, hon kan höra hur det sprakar i järnspisen och hur jag tömmer diskstället, hur jag bär ved o.s.v

Titta på vårtecknen och var rädda om varann
/egon


Kommentarer
Postat av: imse

Hälsa Laila att jag förstår henne,vem vill störa en hustomte, nä bäst att ligga lågt... eller åtminstone stilla!

2009-04-21 @ 15:52:46
URL: http://northlongswamp,blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0