En rökare - på bordet!


Jag gissar att de flesta omedelbart kommer att tänka på en brakskit eller en tobaksmissbrukare, ånej ingetdera denna gång.
Jag har bara rökt en del av fångsten från senaste fiskafänget.
Vi har nämligen en beställning från våra avkommor i Stockholm och Linköping (Grebo) som lyder: ni har väl rökt sik med er när ni kommer?
Vi har denna gång både sik och abborre som ingått i "böcklingstadiet". Vi ska ju vara vårdare - barnvakter - tuktare mm under en vecka i oktober då den ordinarie" vaktstyrkan" är på besök hos Berlosconi i Italien. Det är väl inte helt säkert att det blir hos just den gubbrackarn, men till Italien ska Gunnar och Anna ställa kosan - utan barn denna gång.
Det är väl inte  säkert att barnen står att känna igen när dom återkommer från utlandsvistelsen. Vad jag vill ha sagt är ju att BARNEN VAR JU VÄLARTADE NÄR FÖRÄLDRARNA ÅKTE.
Nu ska vi LÄRA DOM ATT ÄTA FISK SOM "RÖKSKADATS" I ÖSTRA GOBDEJAUR.

Det ska bli en lärorik vecka - mest för oss gamlingar, något att ta med på en 800-milatur i europa under vintern. 
Fiskätarna är Agnes 2 år, Ivar 5 år, Edvin 14 år, Henrik 14 år, Anton 17 år och Alfred 17 år.
Det ska bli trevligt.

Till sist vill jag berätta om en av husbilsägarna som är ansluten till husbilsklubben. Han lånade ut sin husbil till dottern. Som en välartad dotter så tankade hon efter lånet, disel-full tank....i VATTENTANKEN.
Pappan lär vara knappt kontaktbar...

Det är "tanken" som räknas.
Var rädda om varann
/egon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0