Båt upp!

Idag ska det ske.
Idag drar vi upp båten. Egentligen hade vi tänkt oss en  fiskedag till innan beslutet om uppläggning, men när vi nu har avlyssnat helgens kommande busväder så hade vi ingen beslutsångest.
At dra upp båten är varje säsong så slutgiltigt, SOMMAREN är definitivt över och hösten är NÄSTAN över. Om jag nu inte har helt fel så kommer det att bli rejält kalla nätter efter ett sådant här "höstsprång". Dom gamla sa alltid " nu river dom lös kall-lufta".
Dom gamla hade aldrig fel, det vet ju jag som nu är gammal... och aldrig har fel.

Igår bytte jag bort min favorithustru, eller inte direkt bytte, bara renoverade. För 700 kronor fick jag en nygammal favorit med kort hår och ljusa slingor. Såna "brudar" det finns. Jag hade placerat bilen tätt intill salongen så ingen skulle börja vissla efter henne...
Och vem skulle vilja bli av med en bra kartläsare när vi nu ska "göra Europa" i vinter?

Var rädda om varann
/egon







Kommentarer
Postat av: inger

Klokt av dej Egon, har man fått fatt på en pärla ska man vara rädd om den! Fortsätt så!

2008-09-25 @ 09:02:58
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: mats i träsket

Jaså, hon har alltså börja slingra sig. hmmm.

2008-09-26 @ 18:50:15
Postat av: inger

Mats...är det inte det ni vill att vi ska göra..??? slingra oss....

2008-09-26 @ 18:54:04
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0