Campingliv på lugna gatan!


Det är lugna gatan här på Nejlikevägen i södra Stockholm.
Inte för att jag hade väntat mig så mycket annat då ju området bebos av ganska "normala" innevånare. Några norrlandsindianer bor ju också här, vilket troligen har en lugnande effekt på stressade Stockholmare.

Det är tidig morgon och den enda bil som jag kunnat höra var nog tidningsbilen.

Vi står parkerade längst upp på gatstumpen. Normalt så brukar STÖRRE fordon kunna vända här, men nu vete gudarna om man inte får ta till lite vassa uttryck för en vilsegången Gobdejaure-bo har parkerat sin husbil på snodden.
Stockholm är trångt och trevligt som det heter. 
Igår kom en lastbil med AGA skrivet längs sidan. Och eftersom man ska vara trevlig mot sina medmänniskor så hejade jag och frågade "hur er leget". Han var ingen trevlig typ , eller så hade han fullt upp med att backa ut från området. Hur som helst så fick jag "onda ögat".
Det är mycket vi norrlänningar måste lära oss.

Utsikten är det inget fel på. Ett äppelträd med stora härliga äpplen utanför husbilsfönstret, en något udda syn för en som mest kollat in Östra Gobdejaures tallhedar.

Nu verkar det som om min favorithustru tänke kasta av sig täcket och få igång kaffet.

I morgon har vi tänkt att återlämna "snodden" och rulla vidare.

Var vänlig i trafiken och var rädda om varann.
/egon


Kommentarer
Postat av: inger

..sno inte snodden! Att ni bara törs! Det var nog hans snodd....

Be carefully där ute.... det är fler faror i Staan än i Skogen!

2008-10-10 @ 08:39:33
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0