Solsken och kulturell bildning!


Solen lyser även på liten "gumma".
Om någon skulle undra så vill jag bara meddela att min favorithustru trivs i solen.
Själv så kan jag gott tänka mej att kura i skuggan. Kanske sviter från den tiden då man hade en yrkesmässig "skuggfunktion".
Idag har vi "gjort" Malaga. Vi klev på en buss i Torre Del Mar och   tog vägen "lokalo" in till Malaga. Lokalo betyder att man åker slingervägen längs stranden. Om man väljer "direkto" så blåser man fram på motorvägen.
Lokalo är att föredra...
Vi besökte deras gamla kyrka, en DOM från 1500-talet. Vi kollade in deras "gamla stan" och åt en god spansk måltid på en uterestaurang.
Min favorithustru köpte några linnen på HM, ha-ha... Vi var i sällskap med ett annat svenskt par som husbilsbor i närheten av oss.
Malaga var en ny upplevelse för oss alla, kanske en positiv sådan...
Vi lyssnar på  "kustbevakningen"
som är den svenska kustradion  på Costa del Sol, den sänder 24 timmar om dygnet på svenska, FM 105 mhz.
Dom har lämplig musik för oss i "lämplig" ålder. Man visste även att en man gått med spark gm isen utanför Storuman, otroligt!!!
Det är kväll i Spanien och temperaturen visar på 17 grader.

Var rädda om varann
/egon

Kommentarer
Postat av: mats i träsket

Det är kväll i träsket. Minus 2 och lite snö på marken. Njut av värmen, även om det är i skuggan.

2008-11-14 @ 19:38:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0