Husbilstvätt!


Det har stormat - rejält.

Stormen är nu inte helt färsk utan inträffade för en dryg vecka sedan. Vi hade precis kommit ner till Spanska kusten och en ort som heter El Pins. Vi var ganska trötta efter äventyr uppe i Pyreneerna så vi valde första bästa plats som erbjöd camping/ställplats. Stället var ruffigt, vädret var ruffigt, och ägaren utgjorde inget undantag.
Jag förklarade att jag ville besiktiga platsen innan jag beslutade mej. Efter en koll så erbjöd jag mej att betala halva priset, 22 euro blev utan protester 11 euro inkl el, vatten mm

Ovädret som dragit in från Marocko medförde skyfallsliknande regn. När SKALMAN väl var parkerad så var vägarna sjöar och bilen gungade betänkligt i stormen trots sina 3,5 ton + olaglig övervikt.
Vi gungades till sömns.
Jag väcktes av att en bil från Guardia Civil vrålade i en högtalare, tungomålet var spanska så jag fattade - noll.
Eftersom jag är en av dessa som gärna vill ha "hängslen och svångrem" så hade jag innan vi kojade plockat fram stövlar och kollat att utfarten var fri om vädret blev sämre...
Jag sökte mig till en inföding som talade lite engelska, han kunde förklara uppståndelsen. Man förväntade sig ännu hårdare väder.
Alla som kunde skulle lämna platsen snarast. Innan min svarte vän uttalat sista meningen så morrade motorn igång och vi rullade ut i 30 cm vatten. Jag promenerade tillbaka och betalade campingvärden det jag tyckte han var "värd".
Förresten så luktade han så mycket rök så jag undrar om inte han brann...

När dagsljuset återkom kunde jag konstantera att Marockos röda sand hade målat bilen ljusbrun-röd-randig. Senare fick jag veta att detta är inte helt ovanligt vid liknande stormar.
Förtält var raserade och plastmöbler hade bytt gräsmattor. Våra prylar var dock oskadda.

Nu ställde vi in navigatorn på en mindre stad som heter Peniscola norr om Barcelona. Here we go again!

Det är nu måndagmorgon i Torre Del Mar, temperaturen klockan 0800 visar på + 13 grader och vi kan förvänta oss en ljuvligt varm dag vid medelhavet.
Min favorithustru har efter morgonfikat gått till sängs igen, denna gång med Herman Lindkvist...

Idag ska vi söka en biltvätt, för stora bilar, typ SKALMAN...

Var rädda om varann
/egon


Kommentarer
Postat av: inger

Men snälla nån vad ni får stå ut med mycke.... Här försöker vi som vanligt göra så lite som möjligt....och låter den nyvaxade bilen stå i garaget!

Sköt om er!

2008-11-10 @ 16:46:11
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: inger

Hej igen, skulle vara kul att se lite bilder....

2008-11-10 @ 16:47:37
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: egon

Bilder kommer.

/egon

2008-11-11 @ 07:40:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0