Gasvarning!

Jag är med internet igen.
Abstinensen börjar redan släppa, men lite skakigt vill jag nog påstå att det är. Åtminstonde nätet - hastigheten är sådan att en sköldpadda skulle få fartböter.
Kan ju även vara på det viset att även den trådlösa uppkopplingen tar ngn form av halvsiesta på dagen.

I förrgår avsåg jag att inhandla en spansk gasolflaska.
Jag var påläst och förberedd på det mesta. Jag har tagit del av ett otal historier runt nämnda gasolflaskeinköp.
Men nu är det bara så att verkligheten överträffar de flesta historier, åtminstonde vad gäller gasolinköp.

Laddad med passport och euro ställde jag kosan mot REPSOLS lokalkontor här i Torre del Mar. Jag var även försedd med en "fejkad" adress om man var på det humöret.
Jag hade min husbilsboende vän Christer vid min sida, han har nämligen ett sk "nie nummer", detta är det spanska personnummret som man måste ha då man gör vissa affärstransaktioner. Hängslen och svångrem, ni vet...

Den som tog emot oss på kontoret hette förmodligen "senor NEGATIVO" eller ngt sådant. Vi hälsade med ett "hola" som man gör, jag är misstänkt att han svarade "no". Vår framställan om att få köpa en flaska propan avslogs konsekvent, det var det mest negativa BELÄTE jag mött. Inte ens ett "nie-nummer" köpte gubbstrutten.
Hade jag då varit beväpnad hade jag förmodligen rånat honom på en gasflaska, eller skjutit mig för pannan, båda förloppen kräver ju ett visst mått av mod..., men vem vet.
Vi vandrade slokörade hemmåt.
Vi berättade om problemet i campingens reception. Han tar fram ett papper som har mina data som campingboende, han stämplar och ringer ett samtal till senor NEGATIVO, hämta en gasolflaska i morgon säger han.

Nästa dag vandrar Laila och Christers fru Yvonne upp till senor NEGATIVO, han skriver ett kontrakt på en SPANSK GASOLFLASKA och allt är frid och fröjd. Två minuter senare är affären avslutad!!!
DET ÄR KVINNAN BAKOM ALLT!
Undertecknad står tillsammans med vännen Christer  utom skotthåll utifall att...

Varför då detta? Jo se Madrid-bombarna hade använt en gasolflaska som sprängkapsel och min vackra nuna kanske liknar en muslimsk terrorists, vem vet.

Idag skiner solen på oss och temperaturen visar på 19 grader.
Var rädda om varann, och kvinnorna.
/egon




Kommentarer
Postat av: mats i träsket

På söndag går den årliga klappjakten på räv. Bara så du vet, antar att du inte har möjlighet komma.Minus sju och ett lätt snöfall...

2008-11-27 @ 18:17:40
Postat av: egon

Gissa om jag gärna hade "klappat" till räven.

Men jakten går hyfsat trots bortavaron. Två mårdar har tagits i mina fällor sedan vi åkte.

Däremot så var jag inte "pappa" till katten som låg död bakom husbilen i morse, ingen aning om "why and how".

/egon

2008-11-27 @ 19:31:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0